[Oracle Forms] Overzicht m.b.v. SQL query achter button

Pagina: 1
Acties:

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben bezig om het voor elkaar te krijgen om d.m.v. een query achter een button een overzicht te krijgen in Oracle Forms v5 (er mag/kan geen gebruik gemaakt worden van de Reports Builder). Nu heb ik na wat googlen wat info gevonden over views. Deze heb ik dan ook gemaakt via Oracle SQL Plus. Kan ik deze view vervolgens in Oracle Forms gebruiken om een overzicht te genereren of zit ik op de verkeerde weg?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
PRG >> DTE

Ik ben niet thuis in Oracle forms, maar een View kun je gewoon behandelen als een ("virtuele") tabel en als je kunt bereiken wat je wil met een table dan moet het met een view dus (logischerwijs) ook kunnen. Maar here's an idea: heb je het stomweg al eens geprobeerd?

[ Voor 58% gewijzigd door RobIII op 27-05-2008 14:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ja, voor een rapportje van een paar regel kun je gewoon een default tabel maken met de wizard gebaseerd op de view.

Het maken van een rapport op papier met forms is niet de geeikte manier. Dan kun je nog beter sqlplus aanroepen vanuit forms.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:45
Weet er dan ook iemand hoe je het nieuwe form weer oproept met een button?

PROCEDURE OPEN_FORM
(formmodule_name VARCHAR2);

Dit wil namelijk niet echt werken.

BlaBlaBla

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het is nu gelukt om op basis van een view een form te maken dat kan dienen als overzicht. Het openen van dat form via een button werkt ook. Echter, het lukt me niet om het form direct bij openen te executen. Google heeft tot nu toe geen uitkomst geboden...

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

jbswinkels schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:42:
Echter, het lukt me niet om het form direct bij openen te executen. Google heeft tot nu toe geen uitkomst geboden...
execute_query in when-new-forms-instance trigger.

Maar waarom moet je in forms schrijven als er niemand rondloopt om zulke elemtaire vragen te beantwoorden?

Pagina: 1