Toon posts:

HD3870 crossfire probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb gisteren een nieuwe HD3870 erbij gezet in me kast. Alleen werken ze niet meer samen hiervoor zaten er ook 2 HD3870 in en die werkten wel samen.

In CCC8.5 staat crossfire aan, maar gpu-z zegt dat het niet aan staat.

Kaart 1 : Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v355/Deathignator/HD1.gif

Kaart 2: Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v355/Deathignator/HD2.gif

Wie kan mij vertellen hoe ik het aan de gang krijg?

Gr. Fred

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Stomme vraag, maar staat het nou aan of niet?

Heb je het e.e.a. in games getest?

Je bios versie iws wat anders, ik weet zo niet of dat uitmaakt, maar kijk daar eens naar.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
ik zie wel dat je tweede lane op @4x loopt. heel toevallig de crossfirebridge(s) niet vergeten?

Drivers reinstallen na een nieuwe kaart is wel aangeraden overigens

Edit: Sorry ik las even fout, dacht dat je twee nieuwe kaarten had. Drivers is dan niet nodig idd.

[ Voor 23% gewijzigd door Sqorpius op 27-05-2008 14:13 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

heb je de crossfirebridge wel teruggeplaatst?

Spuit elf

en @ Sqorpius, het is een extra kaart die er bij komt, niet een nieuwe, drivers reïnstallen is niet nodig

[ Voor 57% gewijzigd door Wiethoofd op 27-05-2008 14:12 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
In CCC staat crossfire aan. In game hou ik dezelfde prestaties als toen ik 1 kaart had.

En de 2 crossfire bridges zitten erop.

edit: hoe kan ik de bios van de kaarten gelijk krijgen dan ?
edit 2: het moederbord is een p5k

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 14:15 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

de bios moet je flashen mbv een floppy. je kan dan evt ook een voltage verhoging op de core doen en de overkloksnelheden die je gehaald hebt vast zetten zodat je die niet softwarematig steeds in moet stellen. even op techpowerup bij downloads en hun software kijken staat wel een ati biosflash utility, en als het goed is ook een tutorial

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen floppydrive meer, er zitten nu 2 kaarten in met dezelfde bios (handig dat me broer ook dezelfde kaart heeft :) ) maar weer doen ze het niet :S

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

probeer ze eens om te wisselen van sloten

Verwijderd

De p5k heeft een intel p35 chipset, die helaas maar 4 lanes heeft op het 2e pci express slot. (met uitzondering van de asus blitz! ofzo)

Crossfire zou echter gewoon moeten werken in deze configuratie...
Pagina: 1