Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overlaatst een Lumix FZ8 gekocht. Een 7.2 megapixel. Ik heb een vraag over een SDHC kaart die ik wil kopen voor dat toestel.

Je hebt class 2, 4, 6 SDHC met snelheden van 2, 4 en 6mb / sec.
Maakt het uit welke snelheid dat SDHC kaartje heeft? Want zo een foto is gemakkelijk 3mb groot. Heb je dan problemen als je een class 2 kaartje koopt? Zijn er dan een soort van lagg problemen? Of dat je niet echt trekt wat je wil trekken owv de lage snelheid van het kaartje?

(Gebruik van het fototoestel is voor vrij amateuristisch gebruik.)

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-01 09:15

Nohead

PSN ID: Nohead

Je hebt in principe alleen een snelle kaart nodig als je heel veel foto's achter elkaar maakt bijv in een burst mode. Dan kan je schieten tot de buffer van je cam vol zit en afhankelijk daarvan hoe snel je cam zijn buffer naar de kaart weg kan schrijven.

Als je niet of bijna nooit in burst mode schiet maakt hetdenk ik bijna niet uit wat voor een kaartje je koopt.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Behalve dat je je kaartje sneller uit kunt lezen. Overigens is klasse 2/4/6 niet 2/4/6 MB/s, maar dat is mierenneukerij. Klasse2 is voor 90% van de fotograferende mensen echt genoeg, klasse 6 is voor diegene die ofwel snelheid willen, of wat extra willen betalen voor een beter doorontwikkeld product. :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Met Floris...

Een tweede punt daarbij is dat veel camera's wel class 6, 8, 10 etc. ondersteunen. Echter wat dan weer een beetje jammer is, is dat de camera over het algemeen niet sneller dan class 2 kan schrijven.

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:59
Het is wel handig om bij je FZ8 een snelle kaart te nemen. Als je namelijk wilt gaan filmen, bijvoorbeeld, dan wordt volgens de handleiding aangeraden om een kaart te hebben die minstens 10mb p/s aan kan.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.