Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
De opstelling is als volgt. Ik heb een linksys wireless router, en daarmee draadloos verbonden een Apple airport express (via WDS). Op deze airport zit een printer (brother 2030) verbonden, en mijn mac via de lanaansluiting.

De netwerkverbinding, wireless zowel als lan, werken in principe prima. Echter, de mac (hackintosh, leopard) wil de airport niet herkennen met de airport utility, en dus ook niet de printer installeren. Windows computers, die allen wireless verbonden zijn met de linksys of de airport express, kunnen echter prima de printer installeren en gebruiken.

Op mijn mac heb ik geen wireless, dus kan niet proberen of het hiermee wel zou lukken.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Misschien de aparte setup van de airport in mijn netwerk?

Een heel groot en stoer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seef schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:35:
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Misschien de aparte setup van de airport in mijn netwerk?
you said it:
...Echter, de mac (hackintosh, leopard)...
wat kun je nou voor zinvols over dit probleem zeggen als het over een hakintosh gaat? Dit kan echt van alles zijn.... :o

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Zolang de rest van mijn machine perfect werkt, lijkt een softwarematig, of probleem in het netwerk mij meer voor de hand liggen. Mocht iemand dit probleem herkennen, dan valt er sowieso wel iets zinnigs over te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:36

Maximus

There is no substitute

Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007)

zie het een na laatste puntje van de FAQ. Vragen mag niet maar een grote kans dat het probleem daardoor ook niet mag. Je bent al ver gekomen door zelf OSX op je PC te krijgen, dan moet je dat laatste stap je ook maar zelf doen lijkt mij :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Al met al had ik het woordje hackintosh dus beter weg kunnen laten ;). Je argument dat ik de laatste stap dan ook maar zelf moet doen, omdat ik al veel werk heb verzet, lijkt me trouwens niet zo logisch. Ten eerste stel ik de vraag omdat ik er zelf dus juist niet uitkom en daarom advies kan gebruiken. Ten tweede is OSX op je PC krijgen geen kwestie van ver komen, maar gewoon de juiste pc hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...en wachten op een andere volgende frustratie of hopen dat er niet meer van dit soort vage problemen zich voor gaan doen met OS X op niet-Apple hardware :'(

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 22:36 ]

Pagina: 1