Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel 2003]SUMIF met 2 condities

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik wil een SUMIF formule uitbreiden met een 2e conditie. Ik heb hierop gegoogled, ben niet de enige die dat wil en er zijn ook oplossingen voor, alleen snap ik deze niet, mede door mijn gebrekkige Excel ervaring.

Mijn probleem:
Ik gebruik deze formule: =(SUMIF('werkblad1'!$A$10:$A$371;$A54;werkblad1'!D$10:D$371))

Als ik deze formulie een mensentaal moet omschrijven krijg ik dit:
Totaal van alle waardes in D10 t/m D371 op "werkblad1" als de waarde in kolom(werkblad1) overeenkomt met de inhoud van cel A54(op huidige werkblad).

Nu wil ik daar een extra conditie aan toevoegen zodat het er zo uit komt te zien:
Totaal van alle waardes in D10 t/m D371 op "werkblad1" als de waarde in kolom A(werkblad1) overeenkomt met de inhoud van cel A54(op huidige werkblad) en de waarde in kolom B(werkblad1) hoger is als 1000.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
ik weet niet wat er aan de hand is, maar sinds ik deze post voor de 1e keer heb geplaatst(per ongeluk dubbel) is het hele GOT zijn opmaak kwijt.

Wat is er aan de hand?

edit: het is weer goed

[ Voor 7% gewijzigd door borgdaville op 27-05-2008 13:20 ]

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Eentje is wel genoeg: [excel 2003]SUMIF met 2 condities

De opmaak van GoT was een heel kortdurende storing welke uitgerekend op dit moment plaatsvond (en alweer is opgelost).

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.