Toon posts:

mijn eerste netwerkk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn eerste (peer to peer)netwerk aangelegd,
het bestaat uit een win 2000 (server die aplicaties moet gaan draaien) en een win 98 client.
Mijn vraag is hoe dit syteem zo inte richten dat de client in de acces dbase van de server kan werken, bestanden op kan slaan en de afspraken bekijken die in outlook op de server staan.

Ik heb alleen nog maar de netwerkkaarten geinstaleerd met de croslink kabel ertussen.

Hoe richt ik dit in??

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ga eens naar de boekenwinkel en haal eens een boekje over windows netwerken, denk dat je daarmee al een heel eind geholpen bent.

No offence, maar dit zijn hele basic vragen en dan is een boek een makkelijke en goede oplossing.

Op je server moet je shares aan maken, die kun je gewoon benaderen en als je daar in elk geval change opgeeft dan kun je daar ook nog op schrijven... Access is trouwens niet zo slim, want als 1 persoon die db in gebruik heeft kan een ander er niet meer bij komen, voor je outlook verhaal... zorg voor exchange....

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Vooraf: Je wil veel meer dan je kan (dit is niet zomaar iets wat je wil), anders stelde je deze vraag niet :)

Voor die access data base:
Ik denk niet dat je een SQL server in gaat richten, dus gewoon die database sharen en lekker mee werken.

Outlook op de server:
Hiervoor heb je Exchange 2000 (of 5.5 nodig en heir moet je gewoon wel wat vanaf weten voordat je het een beetje snapt. Zoek maar eens naar wat documentatie op internet over exchange server.

Suc6 ermee, you're gonna need it ;)

[edit]
Teigetje was me voor :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 februari 2001 14:36 schreef collin het volgende:
Vooraf: Je wil veel meer dan je kan (dit is niet zomaar iets wat je wil), anders stelde je deze vraag niet :)

Voor die access data base:
Ik denk niet dat je een SQL server in gaat richten, dus gewoon die database sharen en lekker mee werken.

Outlook op de server:
Hiervoor heb je Exchange 2000 (of 5.5 nodig en heir moet je gewoon wel wat vanaf weten voordat je het een beetje snapt. Zoek maar eens naar wat documentatie op internet over exchange server.

Suc6 ermee, you're gonna need it ;)

[edit]
Teigetje was me voor :)
hoe kan ik de acces dbase sharen dan??
en een partitie op de server beschikbaar waar de client files kan opslaan, dan laat ik outlook nog wel effe achterwege

• collin

collin

Who da man !!

Het spijt me hoor, maar als je niet iets kan delen, dan houdt het heel snel op. Ik wil je graag helpen, maar exchange krijg je dus nooit van ze leven aan de praat!

Dat sharen gaat zo:
Gooi die database in een map op de server, rechtsklik op de map en kies voor delen/sharing. Geef de share een naam.

Nu kan je vanaf de andere machine ernaar toe door te gaan naar:
start->uitvoeren/run en dan tik je in: \\servernaam\sharenaam

Dan kan je hem openen vanaf de server.

En nu rennen naar de bieb voor een boekje windows voor dummies :9 nee hoor ik zit je te fukken, maar ga toch maar wel ff wat lezen over dit onderwerp. suc6

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

dang dubbelpost :(

Mijn iRacing profiel

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Supercow is tot de zelfde conclusie gekomen als ik? Boekjes kunnen toch wel nodig zijn...
Pagina: 1