[XP] proxy server blokt "iets"

Pagina: 1
Acties:

• Adelbert
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2021
Hallo,

Ik heb problemen met een bank applicatie sinds 2 weken en de helpdesk kan me niet helpen.

De situatie:

Client (met softwarepakket) > proxy server > switch > enz. Op deze manier krijg ik geen verbinding met de externe server. Ik krijg dan de melding dat er iets niet goed zit met mijn internet verbinding. Als ik de client rechtstreeks op het modem prik dan gaat het wel goed.

Dus het probleem zal hoogstwaarschijnlijk aan de proxy server liggen.

Wat heb ik allemaal gedaan om het probleem te ontsluiten:

- Firewall uitschakelen
- Proxy omzeilen
- Virus scanner uitschakelen
- Andere externe lijn gebruikt

Bovenstaand heeft dus niets uitgehaald.

Ik weet dat de applicatie gebruik maakt van active FTP, misschien dat ik hier nog iets over het hoofd gezien heb.

Als er iemand nog een idee heeft dan hoor ik dit graag. Ik loop op dit moment namelijk een beetje vast.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Blijkbaar wilt jouw helpdesk of systeembeheer niet dat je dat kan toch? Anders kunnen/willen ze dat wel oplossen. Het is in ieder geval niet de bedoeling een proxy te omzeilen..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Aangezien je de simpele oplossing al uitgeprobeert hebt is de volgende stap wireshare of een andere tcp/ip capture software te gebruiken om te zien wat de applicatie allemaal doet.

Dns lookup goed in de gaten houden.

@uitdrijver. Beetje helpdesk wil wellicht wel helpen, als jij zegt wat er precies open gezet meot worden.

[ Voor 19% gewijzigd door leuk_he op 27-05-2008 13:14 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Adelbert
Ik ben zelf de systeembeheerder, ik bedoel de helpdesk van de aanbieder.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kun je passive FTP laten instellen? Het probleem ligt mogelijk aan de te openen poorten, iets wat met passive FTP misschien wel zal lukken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

gambieter schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:28:
Kun je passive FTP laten instellen? Het probleem ligt mogelijk aan de te openen poorten, iets wat met passive FTP misschien wel zal lukken.
De applicatie werkt met active FTP. Dit werkte tot 2 weken geleden goed. Waarom nu ineens niet meer?

Onze proxy-server kan ik bepaalde gebruikers laten "trailen". Je verzamelt dan, in 1 venster, een heleboel log-data van alleen de betreffende gebruiker. Ideaal voor het troubleshooten van dit soort problemen.

Wat zegt de proxy-server (logs)?

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Klinkt bekend........hier problemen met abn-amro software na dat we waren overgestapt van ms-proxy 2.0 naar de ms firewall client.

Hier werken de clients gelukkig nog wel met de ms-proxy client, maar via de firewall client over de zelfde isa wekt het niet. Is hier toen ook redelijk ingedoken door iemand, maar ondanks de poorten die we door kregen van de bank en een uitgebreide logging niet kunnen vinden wat het tegenhoud

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Adelbert
Klopt, hier is het ook ABN. De logs zeggen niets omdat ik het proces niet via de proxy laat lopen. (is namelijk nog niet van belang).

brid: hoe hebben jullie dit opgelost dan? (gewoon met de oude software blijven werken?) ik gebruik CCproxy by the way.

[ Voor 17% gewijzigd door Adelbert op 27-05-2008 13:56 ]

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

We hebben er hier inderdaad voor gekozen om de oude software te blijven gebruiken voor de systemen die gebruik maken van de abn software.

Grote vraag is of het over een tijdje nog blijft werken.......zijn hier bezig om over te stappen naar een andere oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door brid op 27-05-2008 14:16 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Adelbert
Goed idee ;)

Wij testen eerst een nieuw proxy server (wat toch al op de planning stond) voordat we verder zoeken. Ideeen zijn natuurlijk altijd nog welkom!

• Adelbert
Update: na het plaatsen van een nieuwe proxyserver is het probleem bij ons opgelost gelukkig. Ik heb heel de oude server nog doorzocht maar heb geen probleem kunnen vinden.

Bedankt allemaal en brid succes ermee! :D
Pagina: 1