Toon posts:

Print probleem Terminal Server 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op onze terminal server 2003, een HP dl320, hebben we nu 10 thin clients draaien. Deze maken gebruik van de een aantal applicaties, office 2007 (geen outlook) ons ERP en nog wat dagelijkse zaken als adobe reader enz.

De printers worden gedistribueerd met Novell Iprint via een policy. Deze policy staat gekoppeld aan de server en niet aan de gebruikers. Al enige tijd blijven print jobs in de queue hangen, waardoor alle printers op deze terminal server van slag zijn. het herstarten van de spooler is een tijdelijk oplossing, de printjes komen er dan 1 of meer keer uit met soms 5 minuten vertraging of blijven helemaal hangen. Nu heb ik een batch bestand gemaakt die om de drie minuten de print spooler stopt en start. Deze zet ik aan wanneer het probleem zich voordoet zodat de gebruikers in ieder geval nog kans hebben op hun printjes.

De enigste oplossing om alles weer goed draaiende te krijgen is iedereen uit te laten loggen, printers verwijderen, server herstarten. Dan worden de printers opnieuw geïnstalleerd en kan er weer volop geprint worden.

In de event viewer komt id 6161 voor, maar niet gelijktijdig met het ontstaan van bovenstaand probleem.

The document qry_adressenquery owned by EUR failed to print on printer \\ipp://192.168.100.31\PR020. Data type: NT EMF 1.008. Size of the spool file in bytes: 65536. Number of bytes printed: 19504. Total number of pages in the document: 1. Number of pages printed: 2. Client machine: \\TS01. Win32 error code returned by the print processor: 0. The operation completed successfully.

Op onze andere terminal server komt dit probleem ook voor, hier zitten alleen scanners op. Maar dat is alleen tijdens periode maart april. daarna is het probleem weer verdwenen.

_/-\o_ Ik hoop dat er een oplossing is voor dit probleem. _/-\o_

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
meestal is een crashende print spooler het gevolg van een brakke driver of port monitor. ik zou daar al eerste naar zoeken. Probeer te indentificeren of 1 specifieke printerdriver het probleem verzoorzaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door paulhekje op 27-05-2008 15:30 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Printerdriver van Windows gebruikt? Of eentje ergens gedownload? HP drivers geven in het algemeen weinig problemen omdat HP nauw betrokken is geweest bij de ontwikkeling van het vernieuwde printergebeuren van Windows 2003.

Waarom gebruik je iPrint van Netware? Het klinkt alsof het niet dynamisch is, 1 server met daaraan gekoppeld de printer(s), ipv aan de gebruikers. Is het niet handig om dit stuk weg te halen en de printer(s) rechtstreeks op de server te installeren via een IP-poort? Beheer vanuit Netware kan dan niet, maar misschien is dit geen probleem in jullie situatie. Wellicht is het probleem om die manier op te lossen.

Wel een orginele naam "TS01", zo heet er bij mij ook eentje, 1 van de 25.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Da's toch gek, de enige problemen die ik op een TS heb gehad met printers werden juist veroorzaakt door HP drivers! En dan vooral door de services die door deze drivers ongevraagd worden geïnstalleerd, en die je niet kunt uitvinken tijdens de installatie.
Elke gebruiker die aanmeldt start een instance van deze services, waardoor je server binnen de kortste keren fungeert als stroop in een trechter.
Vanuit de support desk van HP was ook al geen zinnige hulp te verwachten, er zijn geen nieuwere drivers en die komen waarschijnlijk ook niet. Wat wel kon was terugschakelen naar oudere drivers voor een ouder model printer.

Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in een volledig herinstalleren van de terminal server, met oudere HP drivers. Vanuit de kant van HP was daarvoor uiteraard geen compensatie te verwachten, zelfs ondanks het feit dat hun drivers duidelijk het probleem veroorzaakten!

Moraal van dit verhaal: kijk heel goed uit met HP printerdrivers, vooral als deze de programmas HPBPRO (HP Status Server) en HPBOID (HP Port Monitor) installeren. Dat zijn namelijk de twee programma's die de problemen veroorzaken. Het mooie is dat dit probleem al sinds 2003 (!) bekend is bij HP, maar ze te beroerd zijn er wat aan te doen!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
stonden die printers wel op de hp lijst van certified for terminalserver/citrix :?

http://h71028.www7.hp.com/ERC/downloads/4AA0-8465ENW.pdf

A wise man's life is based around fuck you

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Om welke printer drivers gaat het precies? Want dit klinkt een beetje vaag. Heb diverse HP printer drivers onder citrix draaien, zonder enige problemen.

Kan je de printer eventueel niet via een windows server aanbieden? Ik ken Iprint niet, maar misschien gaat het daar ergens niet lekker. Dit om het 1 en ander te testen.

[ Voor 38% gewijzigd door Rolfie op 27-05-2008 21:49 ]

Verwijderd

Powershell schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:31:
stonden die printers wel op de hp lijst van certified for terminalserver/citrix :?

http://h71028.www7.hp.com/ERC/downloads/4AA0-8465ENW.pdf
Ja dus... het waren LJ 4350 printers. Laatste toen beschikbare driver gebruikt, even geen idee van de versie, ik heb die driver met een grote boog de prullebak in getrokken!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Beide oplossingen voor zover mogelijk geprobeerd, al was de eerste niet geheel van toepassing omdat die er van uit gaat dat de HP Toolbox op 1 van de clients geïnstalleerd staat. Dat is niet het geval.

Uiteindelijk na veel contact met de supportdesk (altijd op mijn initiatief, aan terugbellen doen ze ondanks toezeggingen absoluut niet!) kwam het hoge woord er uit: er is geen nieuwere printerdriver, en die komt er hoogst waarschijnlijk ook niet. Dit is naderhand zelfs bevestigd door HP Customer Care, waar ik een klacht heb ingediend naar aanleiding van dit probleem en het gebrek aan oplossing er van. Enige verdere vorm van medewerking was niet bespreekbaar.

Ik kan je de mailwisseling doorsturen als je daar belangstelling voor hebt... Dan heb je weer een paar avonden wat te lezen ;)

Edit: Maar nu even genoeg over mijn grieven en problemen aangaande HP, het begint op topic-kaping te lijken... Daar is de TS niet mee geholpen. Die had ten slotte een vraag gesteld, en die wil hij graag beantwoord zien denk ik ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!!

Status:

Het lijkt erop of een stap verder zijn. Wanneer een gebruiker een job verwijdert via iprint of snel op annuleren drukt na de print opdracht lijken de problemen te beginnen.

Dit zijn we nu aan het monitoren, vanavond ga ik dit zelf proberen te simuleren.

Verwijderd

Topicstarter
Status update

Ik heb geprobeerd de print opdracht te deleten zoals de gebruikers aangeven zoals ze dat doen. Helaas krijg ik dit niet goed gesimuleerd. Wel zijn we tegen een ander punt aangelopen.

De HP 2600 drivers blijken veel problemen te geven. Gister avond deze printer verwijdert van de server inclusief de drivers. Veel van de problemen begonnen ook bij het versturen van print jobs naar deze printer en er wordt veel gepost over problemen met deze printer.

Hopelijk is dit het bekende ei! we gaan een aantal dagen testen. Wordt vervolgd

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 09:18 ]

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 14:34

BFS

Rude awakening

Als het gaat om een HP2600N heb ik daar onlangs contact mee gehad met HP, volgens deze pdf is de printer language 'Host based' en zal de aansturing vanaf een printserver niet stabiel gaan werken.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:17

Qwerty-273

Meukposter

Geen idee om de universele drivers van HP te gebruiken? ben je gelijk klaar met al je printers ipv elke printer zijn eigen driver.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
Status:

Sinds het verwijderen van deze printer inclusief drivers lijkt alles weer stabiel. In ieder geval geen problemen meer gehad op deze server.

Wat ik veel heb gelezen om voornamelijk printer drivers van microsoft zelf te gebruiken en geen HP drivers voor w2k3.

In ieder geval hartelijk bedankt voor al uw reacties.
Pagina: 1