netwerk tekening gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.106 views

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
IK ben opzoek naar een fysieke layout van het bedrijfs netwerk. niet een visio diagram of iets dergelijks ..

Ik wil eigenlijk op een plattegrond van het terrein aan kunnen geven waar kabels liggen of gewenst zijn, welk type kabel (kleurtjes) en waar de kooppunten/componenten zich bevinden
ook is het prettig de dekking van BV wlan aan te geven.

het zou prettig wezen als je ruimtes/locaties kan benoemen en beter als je de fysieke locatie van iemand kan aangeven. 3d zou helemaal prettig wezen maar 2d voldoet ook

de visio diagram (waar ik in mijn zoektocht vaak tegenaan stuiter) is zeer simpel. alleen de bekabeling maakt hier zoveel bochten enzv dat afstand hier snel het probleem vormt.
dus je zit vaak met dingen (verlengers) die je niet snel verwacht

wie kent software die dit mogelijk maakt (dus de werkelijke situatie kan schetsen) en het is een GROOT terrein dus in/uitzoomen is ook zeer handig
gambieter schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:53:
Bouwtekeningen opvragen, inscannen en bewerken?
er is al een CAD tekening, alleen alles in detail brengen betekend dat je zo'n vervuilde tekening zit dat dit niet handig is. Als je door middel van layers dit zou kunnen doen .. dan ben ik al een heel eind

Let op CAD is dus er wel maar dit is niet de oplossing je moet echt iets digitaal hebben waar je een item/kabel kan laten zien door een kleur per item toe tewijzen
dus:
je wilt de loop van kabel x laten zien op je Z/w tekening .. dat die dan via een Rode lijn zichtbaar word. wil je een knoopunt zien (switch) die wordt dan blauw en .. etc

[ Voor 35% gewijzigd door vso op 27-05-2008 12:00 ]

Tja vanalles

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bouwtekeningen opvragen, inscannen en bewerken? CAD programma? Wat heb je zelf al bekeken?

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 27-05-2008 11:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik denk dat je met iets zoals AutoCAD aan de slag moet, dat is helemaal handig als je de originele bouwtekeningen digitaal hebt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Je zou het in een cad of in een gis-systeem kunnen doen. Cad is denk ik het meest logisch.

Met de nieuwe info in je topic start geef je wat eisen aan de presentatie kant. Generalisatie (minder detail als je verder uit gezoemd bent, veel detail als je ingezoemd bent) en het gebruik van kleuren voor diverse type netwerkcomponent. Generalisatie gaat goed in een gis-systeem. Kleuren zoals jij dat beschrijft moet volgens mij prima in een cad-systeem kunnen maar kan ook zeer zeker in een gis-systeem.

[ Voor 69% gewijzigd door Joba op 27-05-2008 12:20 ]

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Precies, AutoCAD tekening met verschillende xrefs die zelf weer uit verschillende layers bestaan.
In een goede viewer kun je precies aangeven welke xrefs en layers je wel en niet wilt zien/printen en kun je dus precies die tekening produceren die op dat moment handig is.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar dit is niet echt PNS.
Mij lijkt dat je gewoon met een digitale tekening in CAD aan de gang moet - en dat heeft weer niets met PNS Te maken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.