Exchange en Domain Controller?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views

• lentheman1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05-2024
goedemorgen allen,

Even een korte vraag:

Wij hebben op ons netwerk twee DC's. Maar 1 daarvan is geïnstalleerd op onze Exchange server.
Nu heb ik recentelijk gehoord dat dit geen veilige configuratie is omdat je voor Exchange port 80 open hebt staan. Als een kwaadwillige gebruiker daar op één of andere manier gebruik van kan maken en toegang krijgt tot je exchange server zitten ze meteen op je DC met alle gevolgen van dien. Het lijkt dus een beveiligingslek te zijn. Nu hebben wij hier nog genoeg member servers zonder rol. Wat adviseren jullie? Gewoon laten zoals het is want de kans is heel klein dat je op bovestaande manier gehackt wordt of NEE! verander het want dit is ech niet veilig?

Graag jullie reacties.

Alvast dank!

_/-\o_

ben niet gek, ik ben een koekie!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:52

lier

MikroTik nerd

En waarom heb je op je Exchange doos poort 80 open gezet ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zie hierover meer in de whitepapers van Microsoft, er wordt daarin meer dan duidelijk uitgelegd hoe je alles het beste kan verdelen. We zien hier op GoT graag dat je wat moeite doet, en in je topicstart vind ik weinig onderbouwing terug van je vraag. Enkel "hier is mijn netwerk, hoe kan ik de beveiliging verbeteren". En die vraag past beter bij een helpdesk/consultancybedrijf, wat we hier niet zijn. Zie [faq]FAQ[/faq]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.