sata hdd via sata controler soms wel te zien en soms niet

Pagina: 1
Acties:

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik heb gezocht op google,got in de FAQ maar mijn specifieke dingetje kom ik niet tegen.

Ik heb een sata controller gekocht en daar heb ik 2 sata schijven op gezet,de eerste schijf van 250 gb heb ik mijn windows op geinstalleerd en die werkt ook prima en wordt altijd gezien,echter de 2e harde schijf van 500 gb die heb ik opgedeeld in 2 partities.
Ik heb de schijf opgedeeld met de samsung diskmanager (het is ook een samsung schijf) en dat ging prima,windows zag ze netjes.
Vervolgens na het opnieuw opstarten waren ze weer foetsie (voor de zoveelste keer want ik heb het hele proces al een keer doorlopen waarbij ik ook een lowlevel format heb gedaan en alles weer netjes opgedeeld en geformateerd) maar gister was ik hem weer kwijt (in deze computer en ook in schijfbeheer zag windows de schijf niet,maar wel bij apparraatbeheer)en nu start ik hem net op en zie ik hem weer.

Ook als ik met autopatcher bezig ben dan slaat de pc ineens vast en krijg ik de melding "uitgestelde schijfbewerkingen zijn mislukt" dan is ie dus op de D schijf (partitie van die 500 gb schijf) bezig dingen aan het opslaan.
Ook heb ik de jumpers goed gezet op de harde schijven,sata1 1.5 gb limiet want de satacontroller is sata1.

Oh ja,ook en belangrijk dingetje misschien,de 2 harde schijven worden als scsi schijven gezien,klopt dit wel?? dat de sata controller als scsi controller wordt gezien schijnt wel te kunnen kloppen maar de schijven ook vraag ik me af,dan zitten er ook scsi opties bij en vraag me af of dat wel zo goed is.

Ik snap er geen snars meer van en vind ook maar weinig over specifiek een schijf kwijt zijn op sata controller.

Mijn systeem is:

Gigabyte GA-8PE667
P4 2.8 cpu
2x1 gb kingston (pc2700) mem
Saphire radeon 3850 (AGP)
250 gb seagate Barracuda 7200.10 sata II schijf
500 gb Samsung SATA II 7200RPM 16MB (HD502IJ)
Sweex PU102 sata controller
Soundblaster live!

Edit: probeer nu weer autopatcher te installern en krijg weer het "uitgestelde schijfbewerkingen zijn mislukt" gezeik,misschien toch maar even beter op zoek gaan naar een socket 478 moederbordje met sata aansluitingen ben ik bang :(

[ Voor 13% gewijzigd door marcelsmit op 27-05-2008 11:23 ]