Onlangs is onze oude tv overleden en hebben we bij de saturn een sony bravia kdl-37u3000e gekocht.
Thuis aangekomen de tv aangesloten en wat wauw... klote beeld!
Goed de situatie voor en na...
Voor:
Grundig 70cm crt
Eerst hadden we analoge kabel van Essent en daarna KPN digitenne. Beiden gaven mooi beeld zonder ruis etc.
Na:
Sony Bravia 94 cm lcd
Zowel op de analoge kabel als via digitenne hebben we slecht beeld. Digitenne geeft bijvoorbeeld bij voetbal (overzicht beeld) rare franje om de spelers en gezichten zijn blurry. Analoog geeft over het geheel een vaag beeld. Bij scenes met meerdere mensen vallen gezichten weg.
Ook het beeld van dvd's zijn niet geweldig, hoewel dat misschien aan de kwaliteit van de dvd's zelf kan liggen. We hebben een panasonic dvd-ram recorder welke via scart is aangesloten.
Nou is mijn vraag, kunnen beeldverbeteraars dit oplossen en welk merk heeft de beste?
Is plasma anders een alternatief gezien we toch geen game console hebben.
Nou zie ik een aantal mogelijke oplossingen voor de problemen:
- Omruilen voor merk met betere beeldverbeteraars
- Omruilen voor een kleinere tv
- Omruilen voor een plasma (we hebben geen game-console)
- Digitennen de deur uit en Essent/Ziggo digitale tv
Is het uberhaupt op te lossen, of moet ik ergens nog een crt kopen en wachten tot er de aankomende jaren in fatsoenlijke kwaliteit wordt uitgezonden.
Thuis aangekomen de tv aangesloten en wat wauw... klote beeld!
Goed de situatie voor en na...
Voor:
Grundig 70cm crt
Eerst hadden we analoge kabel van Essent en daarna KPN digitenne. Beiden gaven mooi beeld zonder ruis etc.
Na:
Sony Bravia 94 cm lcd
Zowel op de analoge kabel als via digitenne hebben we slecht beeld. Digitenne geeft bijvoorbeeld bij voetbal (overzicht beeld) rare franje om de spelers en gezichten zijn blurry. Analoog geeft over het geheel een vaag beeld. Bij scenes met meerdere mensen vallen gezichten weg.
Ook het beeld van dvd's zijn niet geweldig, hoewel dat misschien aan de kwaliteit van de dvd's zelf kan liggen. We hebben een panasonic dvd-ram recorder welke via scart is aangesloten.
Nou is mijn vraag, kunnen beeldverbeteraars dit oplossen en welk merk heeft de beste?
Is plasma anders een alternatief gezien we toch geen game console hebben.
Nou zie ik een aantal mogelijke oplossingen voor de problemen:
- Omruilen voor merk met betere beeldverbeteraars
- Omruilen voor een kleinere tv
- Omruilen voor een plasma (we hebben geen game-console)
- Digitennen de deur uit en Essent/Ziggo digitale tv
Is het uberhaupt op te lossen, of moet ik ergens nog een crt kopen en wachten tot er de aankomende jaren in fatsoenlijke kwaliteit wordt uitgezonden.
if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science