Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[AUTORADIO] Sony CDX-L450V ism Volvo 440

Pagina: 1
Acties:

• Keess
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:26
Goedemorgen.

Ik heb een Volvo 440 en heb hier laatst de oude casette speler uitgehaald en een oude cd-speler erin geplaatst van Sony, type CDX-L450V.

Met de oude originele radio had ik al het probleem dat het geheugen niet onthouden werd, ik dacht altijd dat dit veroorzaakt werd door een batterij, net als in een pc, die de gegevens vasthoudt.
Dat doet de accu dus.

Nu heb ik meerdere kabels uit de Sony radio, waarvan rood en geel, 12v, nu heb ik via een verloopje beide kabels op de rode (12v) kabel vanuit de auto aangesloten. Alles van de radio werkt dan prima, alleen worden weer de gegevens niet onthouden.
Nu heb ik hierna gezocht en het kan soms zijn dat rood en geel omgedraaid moeten worden, in mijn geval gaat dat niet omdat alleen rood uit de auto komt.

Nu kwam ik er gister achter dat ergens achterin nog een gele draaid verstopt lag, dus deze op de gele aangesloten, en de rode op de rode, aanzetten, tijd instellen, contact eraf, en gelijk weer aan, en de tijd stond nog op de ingestelde, auto weer uit, gelijk weer aan, tijd weg. Weer proberen, auto langere tijd uit, auto aan, tijd onthouden, en later weer niet.
Met geel op rood, rood op geel wordt er niets onthouden.

Meerdere kabels dan dat heb ik niet, de rest zijn allemaal speaker draden.

Heb de handleiding/schema's van de radio erbij gehad maar werd er niet veel wijzer van.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan zitten, kan eventueel wel even wat afbeeldingen plaatsen.

Bij voorbaat dank,

• Keess
Kom er net achter dat die gele vanuit de auto alleen stroom geeft wanneer de lichten aanstaan, wanneer ie gewoon op dim staat 0, doet ie het niet, wanneer ik het licht dus aanlaat, onhoud ie de zenders ook... Maar kan natuurlijk niet de hele tijd de lichten aan laten 8)7

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021
De gele draad moet je aansluiten op een permanente 12v aansluiting. De rode draad is 12v geschakeld (dus alleen stroom als het contact aan staat). Met een multimeter kun je op zoek gaan naar een draad waar 12v op staat als het contact uit staat. Voor het onthouden van de zenders heb je niet veel stroom nodig, dus het maakt niet heel erg veel uit welke draad je aftakt.

• Keess
Toch maar even een multimeter halen denk ik.

Bedankt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:44
Mocht je toch een nieuwe draad moeten leggen, omdat er geen permanente 12V in je dashboard aanwezig is, vergeet dan niet om er een zekering tussen te zetten. Anders maak je misschien perongeluk kortsluiting bij het aansluiten van een nieuwe radio, en dan staat je accu in de fik.