Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
In het kader van een opdracht voor mijn studie voer ik een klein onderzoek uit naar telewerken. De nadruk ligt daarbij op flexwerken, thuiswerken en de voorzieningen die daarbij gebruikt worden.

In de huidige kenniseconomie is het telewerken bijna niet meer weg te denken. Met de kilometers lange files elke dag is het erg interessant om regelmatig thuis te werken, of te werken op tijdstippen dat het rustiger is op de weg. De overheid ziet telewerken als een oplossing voor het fileprobleem, maar is telewerken wel aantrekkelijk?
Mijn eigen ervaring met telewerken is dat het wel makkelijk is om vanuit huis, de bibliotheek of waar dan ook te kunnen werken, aan de andere kant is het ook wel weer fijn om mijn medestudenten te zien. Zijn er meer mensen hier die telewerken, flexwerken of thuiswerken? En wat is je ervaring hier mee?

Voor een deel van het onderzoek staat een enquête online. Ik zou het erg op prijs stellen als telewerkende/thuiswerkende tweaker deze enquête in zou willen vullen.
De enquête bestaat uit 10 vragen en zal max. 5 minuten in beslag nemen.
De enquête is hier te vinden.

Bij voorbaat dank.
De resultaten zullen over 2 weken gepost worden
Geopend in overleg met SmartDoDo

[ Voor 6% gewijzigd door Gisae op 27-05-2008 11:07 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Beetje slordig maar je bent 8% van de markt vergeten, wel te weten de bouwindustrie ...

• Gisae
  • Niet online
n4m3l355 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:45:
Beetje slordig maar je bent 8% van de markt vergeten, wel te weten de bouwindustrie ...
Het is een beetje afhankelijk van welke indeling je gebruikt, maar bouwindustrie ben ik niet tegen gekomen bij de markt-indelingen. Hij staat er nu iig tussen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Gisae
  • Niet online
Vandaag nog bij een dealer voor kantoorinrichtingen geweest. Staan gave dingen tussen. Tafels die zich compleet instellen als je een pasje er langs haalt. Wel prijzig :X

Ik had ook nog een discussie over de veranderingen in manieren van werken waarbij ter sprake kwam dat jongeren vaker elkaar opzoeken en overal kunnen werken als pluspunt zien. Ik vraag me af of zoiets een reden is om de ene baan wel te nemen en de andere juist niet.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:16

Lordy79

Vastberaden

Ik werk fulltime thuis en heb daar een aparte kamer voor. Dus de enquete invullen met vragen als 'wat neem je mee heen en weer' was lastig...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:22
En, zijn de resultaten al ergens te bekijken?

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 23:13
Zojuist ingevuld, alleen is telewerken erg afhankelijk van de detacheringsopdracht en projectinrichting bij de klant.
Maar... wel een aantal keren telewerken structureel gedaan enne... ik wil niet anders meer :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Gisae schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:14:
Ik had ook nog een discussie over de veranderingen in manieren van werken waarbij ter sprake kwam dat jongeren vaker elkaar opzoeken en overal kunnen werken als pluspunt zien. Ik vraag me af of zoiets een reden is om de ene baan wel te nemen en de andere juist niet.
Er zijn zeker mensen waarbij dat een belangrijke rol speelt. Ik ken dat van diverse (oud) collega's en sollicitanten. Had ook een leuke vraag geweest voor je enquete ;)

Verwijderd

Gisae schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:14:
Vandaag nog bij een dealer voor kantoorinrichtingen geweest. Staan gave dingen tussen. Tafels die zich compleet instellen als je een pasje er langs haalt. Wel prijzig :X
Ik heb in NO gewerkt en daar zijn dit soort voorzieningen al standaard. Er zijn daar meestal bureaus die door middel van een motor omhoog, omlaag en een zekere helling bereiken. Ook hebben ze meestal geheugenposities. En ook komt er twee maal per jaar een arbeidshoudingsdeskundige je houding controleren en corrigeren. Ook de belichting wordt heel professioneel aangepakt.

In NL lopen we wat dat betreft erg achter.

• controller_35
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-02-2023
"de veranderingen in manieren van werken"

Dat is in Nederland toch nog veel een theoretische discussie. Onze werkgevers zien hun personeel het liefst 40 uur per week zichtbaar aanwezig, uitzonderingen daargelaten.
Pagina: 1