[Exchange 2003] Problemen met het opnieuw aanmaken van vdirs

Pagina: 1
Acties:

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Na bij een beveiligings-issue terrecht gekomen te zijn waar gebruikers gevraagd werden om dubbele beveiliging heb ik ervoor gekozen om de exchange virt. directories opnieuw aan te maken onder een andere website dmv. handleidingen op How to reset the default virtual directories that are required to provide Outlook Web Access, Exchange ActiveSync, and Outlook Mobile Access services in Exchange Server 2003.

Nu is er met de export iets mis gegaan (rootdir geexporteerd ipv de sub-onderdelen) en krijg ik bij het onderdeel waar de server de virtual dirs opnieuw hoort aan te maken een foutmelding in de System eventviewer (zie screenshot).

Het enige waar het getal 1 in terug is in de application dir van IIS. Is het mogelijk om dit ergens te veranderen in het juiste IP of DNS adres van de server?

Een 'reinstall' van exchange en optioneel IIS verwijderd ook direct alle users en hun mailbox stores in de exchange configuratie?

Zoeken op de foutmelding heeft me als enige vergelijkbaar probleem de onderstaande link opgeleverd maar zelfs met vertaling van babblefish kom ik hier niet veel verder mee. ( http://www.msexchange.ru/forum/read.php?FID=4&TID=1739 )

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/5852/w3svrdl3.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/190/appses6.th.jpg

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even voor de duidelijkheid:

Dat artikel verwijst naar Excange 2003 ( Exch.v. 6.5) en je topictitel geeft Exchange 5.5 aan.

Één van de twee klopt niet dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Morph666
Excuses voor dat versie misverstand, het gaat hier om een versie van Exchange 2003 / 6.5 die op een 2003(standard) member server is geinstalleerd.

Graag wil ik gewoon weer een nieuwe installatie hebben van exchange+ het webgedeelte,
Zorgt re-install ervoor dat alle users+mailboxen worden verwijderd of blijven deze behouden?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas het maar even aan voordat er nog meer verwarring ontstaat 5.5 > 2003.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Morph666
Bedankt,

Een soort gelijk probleem op het eerste gezicht via google, al staat bij mij het ip nummer wel goed ingesteld. :

Connection Error When Launching WSUS 3.0 - JoshGfromPortlan
16-Nov-07 01:23:00

I resolved the issue this way:
1. Opened IIS Manager.
2. Changed the Default Website IP address from 127.0.0.1 to the IP of the
server, (which was the only other option saved in the drop down list).
3. Put in 80 for the port number, which was previously blank.

Edit : Om te beginnen ga ik maar eens IIS opnieuw installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Morph666 op 27-05-2008 13:36 ]

Verwijderd

Een herinstallatie van Exchange laat gewoon je users (want die zitten in AD) en je mailboxen intact, maar je hebt natuurlijk een backup gemaakt voordat je dingen gaat herinstalleren? :)
Heb je al eens in je metabase gekeken hoe die eruit ziet voor de exchange virtual directories?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 13:39 ]

• Morph666
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:39:
Een herinstallatie van Exchange laat gewoon je users (want die zitten in AD) en je mailboxen intact, maar je hebt natuurlijk een backup gemaakt voordat je dingen gaat herinstalleren? :)
Heb je al eens in je metabase gekeken hoe die eruit ziet voor de exchange virtual directories?
Ik heb een complete backup van exchange instellingen,mailboxen en bestanden, ik probeer bovenstaande procedure nogmaals uit te voeren na herinstallatie van IIS mocht dat nog steeds dezelfde foutmelding opleveren dan re-install ik exchange.
Goed om te weten dat de mailbox store gewoon opgeslagen blijven in de AD.

Verwijderd

Als je IIS herinstalleert zul je zowiezo Exchange opnieuw moeten installeren omdat anders SMTP en OWA niet zullen werken:
How to remove and to reinstall IIS on a computer that is running Exchange Server
Pagina: 1