[SBS 2003] Bsmtp met smtp connector werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
Hallo allemaal,

Wij maken gebruik van bsmtp en Exchange 2003 op SBS 2003. Nu heb ik in de Smallbusiness smtp connector van Exchange ingesteld dat hij een etrn/turn moet geven aan de server waar de mail eerst op binnen komt. Verder heb ik een schedule ingesteld en connect hij als er mail verstuurd wordt. Alleen de etrn/turn wordt niet gegeven.
Als ik bijvoorbeeld het programma dequeue.exe gebruik en die schedule met behulp van de Windows Scheduled Tasks komt de mail wel binnen maar met de smtp connector dus niet. Moet ik nog iets instellen voordat hij een ETRN/TURN geeft?

Hail to the king baby!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Weet je zeker dat de ETRN/TURN niet gegeven wordt?
Of wordt-ie wel gegeven maar levert het geen resultaat op?
Dequeue.exe doet 't namelijk anders dan ETRN/TURN

En mag ik aannemen dat je wel de domain(s) hebt opgegeven, waarvoor je ETRN vraagt?

[ Voor 21% gewijzigd door Brahiewahiewa op 27-05-2008 11:06 . Reden: dom ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• urk_forever
De provider geeft aan dat hij geen ETRN/TURN's ziet in zijn logs. En ik heb het domein waar ik een ETRN voor vraag opgegeven ja.

Hail to the king baby!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hoeveel SMTP servers heeft je provider? En lever je daar je mail af of doe je "Use DNS"?

In How to Troubleshoot ETRN Using Telnet staat hoe je handmatig een ETRN kunt geven.
Probeer eens of dat wel werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Brahiewahiewa op 27-05-2008 12:16 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• urk_forever
Mail die wij versturen wordt rechtstreeks via DNS verstuurd. In de Smallbusiness SMTP connector heb ik het volgende ingesteld:

Tabblad Advanced:
Request ETRN/TURN from differen server
Server: bmstp.domeinnaam.nl

Connection time
Custom schedule dat elke 15 minuten zou moeten draaien

Issue ETRN
Domeins (het domein waar het overgaat (domeinnaam.nl)

De provider geeft aan dat ik verbinding moet maken met bsmtp.domeinnaam.nl en dan een etrn moet geven.

Ik heb met Wireshark gekeken of Exchange die ETRN geeft maar ik zie dat niet gebeuren. Moet ik nog ergens anders wat instellen? Als ik met de hand de ETRN geef zoals uitgelegd komt de mail wel binnen.

Hail to the king baby!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

urk_forever schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:13:
Mail die wij versturen wordt rechtstreeks via DNS verstuurd. In de Smallbusiness SMTP connector heb ik het volgende ingesteld:

Tabblad Advanced:
Request ETRN/TURN from differen server
Server: bmstp.domeinnaam.nl
typo, mag ik aannemen? bmstp -> bsmtp
Connection time
Custom schedule dat elke 15 minuten zou moeten draaien

Issue ETRN
Domeins (het domein waar het overgaat (domeinnaam.nl)

De provider geeft aan dat ik verbinding moet maken met bsmtp.domeinnaam.nl en dan een etrn moet geven.
Weet je zeker dat je naar bsmtp.domeinnaam.nl moet? Ik zou verwachten dat je naar bsmtp.providernaam.nl zou moeten gaan. Je moet in ieder geval even controleren of bsmtp.domeinnaam.nl via DNS te resolven is.
Ik heb met Wireshark gekeken of Exchange die ETRN geeft maar ik zie dat niet gebeuren. Moet ik nog ergens anders wat instellen? Als ik met de hand de ETRN geef zoals uitgelegd komt de mail wel binnen.
't Zou in principe moeten werken. Er zijn verschillende msdn blogs die aangeven dat je het zo moet configureren. Alternatief kun je een tweede SMTP connector aanmaken, met address space "nodomain.local" en als smarthost de bsmtp server van je provider. Dan moet je dus wel een schedule opgeven want er gaat geen mail overheen (da's althans de bedoeling van die address space)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik wil je sterk afraden zelf te gaan klussen in de connector-configuratie van SBS. Daar is de CEICW voor die enkele heel specifieke dingen op z'n plek zet, welke door handmatige aanpassingen snel gesloopt raken wat al snel tot gevolg heeft dat de gehele mailflow stagneert...

Ik zet daarom ook even SBS in de titel ipv Exchange, omdat dat nogal een wereld apart is :)

[ Voor 14% gewijzigd door sanfranjake op 28-05-2008 13:50 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• urk_forever
Ja, typo ja, moet dus bsmtp.domeinnaam.nl.

De provider geeft aan dat ik dat moet gebruiken, dus ik neem aan dat dat klopt. Ik heb ook al bsmtp.provider.nl geprobeerd, maar hetzelfde resultaat.De naam is in ieder geval te resolven.

Ik zal eens proberen om een 2e smtp connector aan te maken.

Ik heb de CEICW de settings laten reparen. Ik zal kijken of dat de problemen oplost.

[ Voor 12% gewijzigd door urk_forever op 28-05-2008 14:20 ]

Hail to the king baby!

• urk_forever
Nou de CEICW heeft ook niet geholpen. De instellingen staan vzizk goed, maar Exchange maakt helemaal geen connectie met die server. Kan ik verder nog dingen aanpassen?

Hail to the king baby!

Pagina: 1