Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 11:31
Ik ben pas overgestapt op CS3, in de veronderstelling dat alles beter zo niet hetzelfde was gebleven.

Nu loop ik tegen een groot probleem aan wat voor mij vele opdrachten onmogelijk of omslachtig maakt.

Ik maak regelmatig spot separaties van full colour werk voor op textiel in Photoshop. Deze combineer ik weer met line art in Illustrator.

Normale werkwijze: spot channels aanmaken in bestand, als psd file opslaan, importeren in illustrator, line art toevoegen en naar de RIP gooien.

Nu met CS3 kan ik mijn psd wel mooi importeren, maar ik kan de channels niet meer los zien? Dus ik kan de index channel niet aan en uitzetten naar wens, ik kan geen channels aanpassen of samenvoegen (voor een underbase).

Hopelijk heeft iemand de oplossing want mijn CS2 start niet meer op sinds de installatie van CS3. Kan er op google niks zinnigs over vinden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kan me haast niet voorstellen dat ik de enige ben die hier tegen aan loopt... kan er met google niets over vinden, adobe tech. ondersteuning weet het ook niet en op de adobe forums ook nog geen reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 17:08
Hmm, ik heb ooit wel iets met spotcolors gedaan in Photoshop, maar (ondanks mijn zeefdrukverleden) veel te weinig mee gedaan. Ik kan uit je omschrijving hier hetzelfde nadoen, en krijg in CS2 netjes de vrschillene spots als aparte afbeeldingen in Illustrator, terwijl in CS3 het een bestand blijft (alleen spot en cmyk zijn te scheiden). Helaas weet ik geen oplossing...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l61AjhkaJ1Kiy19tiDIK6y6i/full.png
Lagen in CS2

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hc88qr4b5FYO11GiULGBtr51/full.png
Lagen in CS3

[ Voor 20% gewijzigd door Savantas op 28-05-2008 14:49 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Savantas schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:42:
Hmm, ik heb ooit wel iets met spotcolors gedaan in Photoshop, maar (ondanks mijn zeefdrukverleden) veel te weinig mee gedaan. Ik kan uit je omschrijving hier hetzelfde nadoen, en krijg in CS2 netjes de vrschillene spots als aparte afbeeldingen in Illustrator, terwijl in CS3 het een bestand blijft (alleen spot en cmyk zijn te scheiden). Helaas weet ik geen oplossing...

[afbeelding]
Lagen in CS2

[afbeelding]
Lagen in CS3
precies dit is het probleem, thanks voor de plaatjes.

Jammer dat Adobe dit tegen mij afdoet als "de nieuwe functie / verbetering". Ik zie niet in wat hier beter aan is?

Hun oplossing: een andere workflow, maar als je dan vraagt hoe die workflow dan in elkaar steekt geven ze niet thuis. Zeer slechte zaak dit.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 29-05-2008 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hm... misschien een rare vraag, maar als je binnen een fatsoenlijke workflow raster en lijnafbeeldingen gaat combineren dan doe je dat toch netjes in inDesign en niet in illustrator?

Waarom kies je er voor om het op deze manier te doen?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 17:08
Hmm, waarom zou je dat doen? Het is toch qua workflow het handigst om de psd in Illustrator te importeren waardoor je meteen het juiste kleurenpalet krijgt? En om nu een derde programma in te schakelen (en eventueel aan te schaffen) om alleen te printen (en minder flexibel te zijn in beheer van lagen)...
Maar ik vind sowieso dat Adobe wel meer van dergelijke koppelpraktijken bezigt tussen zijn verschillende applicaties. Op zich is een Creative Suite bundel dan wel redelijk voordelig te krijgen als je alleen Photoshop of Illustrator hebt. /me Savantas heeft voorheen veel met Freehand gewerkt, waardoor je een InDesign nauwelijks nodig had...

[ Voor 19% gewijzigd door Savantas op 09-06-2008 12:54 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Waarom? Foto's importeren in je illustratieprogramma KAN wel, maar het is er niet bijster geschikt voor. Reguliere workflow is om je illustraties in je illustratieprogramma te maken, je foto's in je fotobewerkingsprogramma en de gehele layout in een DTP programma.

Persoonlijk heb ik ook lang alles in illustrator gedaan, maar als je eenmaal overgeschakeld bent dan vind ik het toch een stuk flexibeler werken. Ook als je nog iets wijzigt in je PSD of je AI dan wordt dat gewoon geupdate in je indd bestand.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Pagina: 1