[Entourage 2008] Wijzigen POP-poort

Pagina: 1
Acties:

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Ik gebruik sinds kort Entourage 2008 in combinatie met een Gmail-acount (POP). Het binnenhalen van email gaat soms heel erg traag en soms zelfs helemaal niet. Nu staat bij de configuratie-instellingen van Gmail dat ik de standaard POP-poort moet wijzigen in poort 995.

Dit lukt echter niet. Wanneer ik "standaard POP-poort overschrijven" aanvink en deze instel op 995 in Entourage 2008 en vervolgens op OK klik dan wordt dit niet ingesteld. Zodra ik weer de geavanceerde opties aanklik is het vinkje bij "standaard POP-poort overschrijven" weer verdwenen. Ik heb al vaak geprobeerd maar het vinkje blijft nooit staan. Het lukt mij dus niet op poort 995 in te stellen. Iemand tips?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
Probeer even je maildatabase te repareren door ALT ingedrukt te houden bij het opstarten van Entourage. Bij vorige versies loste dit meestal het probleem op.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

hm misschien goed idee om over te stappen op Gmail IMAP? Deze variant werkt eigenlijk veel beter/simpeler (vermoed ik), ook volgens Gmail zelf: "Wij raden je dus aan altijd IMAP in plaats van POP te gebruiken met je Gmail-account"

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 20:49 ]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:48:
hm misschien goed idee om over te stappen op Gmail IMAP? Deze variant werkt eigenlijk veel beter/simpeler (vermoed ik), ook volgens Gmail zelf: "Wij raden je dus aan altijd IMAP in plaats van POP te gebruiken met je Gmail-account"
Misschien wel een idee. Heb gekozen voor POP omdat ik dat al sinds jaar en dag gebruik. Zal eens kijken hoe IMAP werkt en of dat een goed alternatief is. Bij het gebruik van POP vind het juist zo handig dat mijn online inbox leeg gemaakt wordt, bij IMAP lijkt dit niet te kunnen, maar ik zal de mogelijkheden eens bestuderen!

[ Voor 13% gewijzigd door argro op 28-05-2008 10:29 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt