Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook 2003/2007] Cache Email Adressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Als ik in outlook een ''Nieuw'' email bericht maak en ik ga naar aan en ik type daar bevoorbeeld een '' A '' dan krijg ik een hele rits met email adressen waar ik ooit wat naar toe gestuurt heb.

Nu is het zo dat ik al deze adressen ineens kwijt ben geraakt. Nu wou ik ze toch wel een keer opschonen. Maar nu ben ik ook email adressen kwijt die ik niet opgeschreven had.

Mijn vraag:

- Waar kan ik de opgeslagen email adressen vinden die ik bij ''Aan'' intype?
- Is het mogelijk als ik er weer zo veel heb voor mij of collega's om deze op te schonen. Oftewel uit deze lijst te verwijderen?

Ik heb in een Microsft Outlook book gezocht maar kon het niet echt vinden. Ook op het internet staan er wel vragen over maar hier is niet echt een oplossing voor gevonden.

alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr, Jack.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:30:
Ook op het internet staan er wel vragen over maar hier is niet echt een oplossing voor gevonden.
:?
Welke zoektermen gebruik je dan?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 22:56
Was niet zo lastig te vinden in google

Deze komt onder andere hier uit.
en daar staat:
First, I'll explain how the autocomplete cache works. The autocomplete cache is also known as the nickname cache, and is stored as a hidden file in C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Outlook\<profile_name>.NK2 if you use Outlook 2002/2003. It has a limit of 1000 of the most recently used addresses, and new addresses are not added to it until you end the current Outlook session. There is a registry key you can edit to control the size of the nickname cache in Outlook2002, but it doesn't work with Outlook 2003.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
Uit die lijst kan je de ongewenste items met de del-toets verwijderen! Gewoon als je de lijst ziet in Outlook.

Houdoe

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Precies je moet dat NK2 bestand hebben, dat moet de naam van je profiel hebben anders werkt het niet. Is ook probleemloos tussen verschillende installaties over te zetten

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
http://www.howtogeek.com/...address-cache-in-outlook/

Dat verwijderen opschonenen had ik inmiddels wel gevonden.
NK2 bestand ben ik wezen zoeken onder: %APPDATA%\Microsoft\Outlook
Maar daar staat geen NK2 bestand.

C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Outlook\<profile_name>.NK2
Hier voor moet ik even zoeken want ik heb op het moment weer even office 2007.

Hier heb ik de volgende bestanden:
DAT-Bestand
Bestand
Office Data File
XML-Document
SRS-Bestand

*EDIT*

Office Data File is het .NK2 bestand. Ik ga verder zoeken om deze te vergroten naar 2000.

Dank jullie wel voor de hulp!! :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 10:25 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
"hide extentions for known file types" even uitvinken in Folder Options ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
nk2view. Dit is voor het verwijderen/opschonen van je lijst.

Deze heb ik gedownload en getest. Werkt perfect!

Nu heb ik dus een Office 2003 staan die gewoon zijn cached adresses kwijt raakt. Echt allemaal. Het is niet zo dat die tegen ze max van 1000 aan loopt want dat red ik lang niet. (Op die nk2 view heb ik er maar 100 max.) Toch verlies ik ze allemaal.

Zelf als ik de 1000 zou aan tikken mag deze allemaal niet verwijderd worden

---.

It has a limit of 1000 of the most recently used addresses, and new addresses are not added to it until you end the current Outlook session. There is a registry key you can edit to control the size of the nickname cache in Outlook2002, but it doesn't work with Outlook 2003.

---

Ik ga nog even verder zoeken naar de registry key. Maar ik denk niet dat het de oplossing is om deze te vergrote/hogen.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 22:56
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:41:
...
Nu heb ik dus een Office 2003 staan die gewoon zijn cached adresses kwijt raakt. Echt allemaal.
Op de site die ik al eerder aangaf:
but if something is corrupt, Outlook replaces the current NK2 with a new, clean one.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:41:
Ik ga nog even verder zoeken naar de registry key. Maar ik denk niet dat het de oplossing is om deze te vergrote/hogen.
Regkey:
OL2002: NK2 File Does Not Change Size After You Reduce the Number of Names in the Nickname Cache

[ Voor 20% gewijzigd door mhoogendam op 27-05-2008 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met NK2 view het bestand bekeken.

Uit eindelijk met shadowkopie uit mijn profiel van zaterdag het NK2 bestand gehaald. Deze terug gekopieerd in het profiel en het werkte weer.

Voor nu werkt het. Als het van de week weer niet werkt dan ga ik hem uit een ander profiel halen.

Topic kan dicht!

Bedankt voor jullie hulp!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

offtopic:
Als je na 627 posts nog niet door hebt dat topics op GoT niet dicht gaan omdat de TS tevreden is heb je toch echt wat gemist hoor
;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1