OSX en AD

Pagina: 1
Acties:

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zit nu al een hele poos met het volgende probleem.
We hebben een SBS 2003 omgeving. Verder draait hier een XSAN.
De OSX omgeving is gebind aan AD wat in principe ook werkt.
Alleen de rechten op de XSAN zijn nu gewoon 777 op alles.
Nu willen wij via groups rechten instellen. Het probleem is alleen dat de osx omgeving alleen de rechten van de primary group van een account overneemt.
Bijv.
User:test
groups:
Iedereen(primary)
redactie

XSAN folders.
algemeen (kan iedereen bij)
redactie(kan alleen de groep redactie bij)

De user test kan nu wel bij algemeen en niet bij redactie. Als je de groep redactie primary maakt kan hij niet meer algemeen. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> APL

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 16:08
vreemd dat iemand die een primary group anders heeft dan algemeen niet meer in de folders van algemeen kan :S:S
want in linux/bsd wat in princiepe dezelfde ondergrond heeft als macosx in minder mate maar dan toch.
dat de rechten niet goed lopen want het gaat om de rechten van de XSAN begrijp ik ??

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• 4ourty2
  • Niet online
lordgandalf schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:23:
vreemd dat iemand die een primary group anders heeft dan algemeen niet meer in de folders van algemeen kan :S:S
want in linux/bsd wat in princiepe dezelfde ondergrond heeft als macosx in minder mate maar dan toch.
dat de rechten niet goed lopen want het gaat om de rechten van de XSAN begrijp ik ??
Het gaat om de rechten van de XSAN inderdaad. Het werkt inderdaad net zoals linux/bsd met POSIX.
Ik heb al van mensen gehoord dat je met OU's zou moeten werken wat ik getest heb maar ik zie helemaal geen OU's. De bind die ik gebruikt voor de osx server is OU=Top OU,DC=domein,DC=com

• 4ourty2
  • Niet online
*Bump* Niemand die hier iets van weet?

• 4ourty2
  • Niet online
En nog maar een keer een bump proberen.
Pagina: 1