Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XPEmbedded] htc s730 synchroniseren met activesync

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik heb een HTC s730 smartphone en die wil ik via Activesync synchroniseren met bijvoorbeeld Outlook op een pc met Windows Embedded.
Volgens Microsoft functioneert Active sync met Windows XP Embedded. Maar in de praktijk pakt dit dus schijnbaar anders uit.

Echter als ik hem aansluit op mijn Xp machine begint de HTC meteen te Synchroniseren.

Ik draai Windows XP Embedded aangezien het een samsung 720xt sbc computer is. Daar zit een 750 mb harde schijf in en 250 mb geheugen. Daarom de uitgeklede versie van XP!

Herkent iemand dit probleem en is er een mogelijkheid om dit toch draaiend te krijgen?

Ik heb deze vraag ook bij Hardware gepost omdat ik niet weet onder welke noemer het precies hoort.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-11 10:08

CodeIT

Code IT

ActiveSync functioneert in principe wel met XPe, maar het hangt er helemaal vanaf welke componenten er in de image zitten.
Als je zelf Target Designer/Component designer hebt om je images te maken kun je dit eenvoudig controleren door de dependecies te resolven.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar bij samsung weten ze niets over xp embedded. , zei kunnen mij hierbij niet helpen en weten alleen over hardware-ondersteuning. Ik heb target designer wel op een usb stick staan. Hoe kan ik dit ofwel via de client of via een externe machine oplossen? is de image aan te passen of iets dergelijks. Welk component mist windows xp embedded eventueel, en hoe kan ik dit bekijken?Samsung kan me hier in ieder geval niet bij helpen. Op de HTC krijg ik de volgende melding als ik de status opvraag:

De server kan niet worden bereikt. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door tijdelijke netwerkproblemen.

Hierbij wordt de volgende errorcode gegeven. 0x80072efd

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat werkt er precies niet en welke versie active sync hebben we het over?
Met welke versie outlook client?
Welke foutmeldingen krijg je?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
activesync 4.5, de htc werkt met windows mobile 6 en ik heb een qtek die ook niet functioneert maar dan met windows mobile 5.
en ik werk met outlook 2000 of 2003 of 2007, allemaal geprobeerd.

sterker nog, als ik geen outlook gebruik werkt het ook niet. dus daar ligt het probleem volgens mij niet.

nog sterker, als ik aanvink dat ik niets wil synchroniseren geeft de PDA aan dat die verbonden is met de computer en zie ik op de computer het eindeloos ronddraaiende groene synchronisatie icoontje.

om even op je vraag terug te komen, het synchroniseren in combinatie met windows xp embedded werkt niet. het syncronisatie icoontje op ActiveSync blijft eindeloos ronddraaien. en op de pda krijg ik de volgende melding als ik kijk bij status.

De server kan niet worden bereikt. dit wordt mogelijk veroorzaakt door tijdelijke netwerkproblemen.
en de errorcode 0x80072efd.

Even voor de duidelijkheid. Ik werk niet via een netwerkverbinding! maar gewoon via de usb kabel!
De geavanceerde netwerkfunctionaliteit staat UIT! dus hij kan alleen maar met usb verbinding maken.

volgens mij ligt het probleem bij xp embedded. Ook aangezien het met de normale xp versie wel goed werkt. Maar mijn vraag is dus waar in xp embedded dan de fout ligt? ActiveSync wordt wel door xp embedded ondersteund. Dus theoretisch gezien moet het gewoon kunnen werken.

Ik ben wel gebaat bij een oplossing aangezien we in het hele kantoor de xp embedded clients willen gaan gebruiken, en pda's en smartphones hier steeds meer gebruikt zullen gaan worden.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kun je op de XP embedded met "netstat -an" kijken of er ook iets luistert op de benodigde poorten (ik ken xp embedded niet)

TCP ports required by ActiveSync 4.x

Toevallig niet een ISA server in je netwerk staan waardoor al het netwerkverkeer (incl. active sync) via de ISA gaat die het vervolgens blokt (been there, done that, got the t-shirt).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Heb het commando ingevoerd. zowel op een machine waarbij het werkt als bij de xp Embedded machine.

Interresante conclusie was dat bij de xp embedded machine de poort 26675 (Airsync) er helemaal niet tussen stond terwijl die bij de werkende machine op Established stond.

Toen meteen de firewall uitgezet. Maar dan doet die het nog steeds.:(

Maar evengoed een interresant feit, hoop dat je hier iets mee kunt*-)

Verwijderd

Topicstarter
BTW, ik heb geen isa server in het netwerk staan. zal even de complete resultaten weergeven.
win2000 Xp Embedded
990 established listening
999 listening established
5721 ----- ------
5678 established established
5679 listening listening
26675 established -----------

Verwijderd

Hallo,

Ik loop hier tegen precies dezelfde problemen aan.
Wij gebruiken een HP T5720 met Windows XP embedded SP2.
Activesync 4.5 installatie lukt wel maar status blijft op synchroniseren staan.
Ook bij mij wordt poort 26675 niet gestart op de terminal.

Tot nu toe hebben we het probleem opgelost door iedereen die met een PDA
een computer te geven. Nog steeds zijn we wel op zoek naar een oplossing.

Ik heb inmiddels al heel wat gegoogled en de vraag bij HP neergelegd,
maar helaas zonder resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat hebben we hier ook gedaan, wij hebben dan een Samsung Thin Client, maar ook samsung geeft geen reactie. Het heeft schijnbaar met een component binnen XPe te maken. Maar ook wij hebben hier nog geen oplossing. Heb dezelfde vraag al op diverse forums gepost. Misschien dat ik op deze manier iets op gang kan krijgen. Er moet toch een verklaring of een oplossing voor zijn.?!?!
Pagina: 1