Linksys WMP54G blijft disconnecten

Pagina: 1
Acties:

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:07
Ik weet dat er al heel veel geschreven is over deze netwerkkaart.
Ik heb net een nieuwe pc gekocht (precies volgens het BB-guide high end gamesysteem). Hier heb ik zelf een linksys WMP54G PCI netwerkkaart aan toegevoegd. Deze werd uiteraard niet herkend.

Ik draai Windows Vista Ultimate 64bit en omdat er al veel problemen bekend waren heb ik de bekende oplossing hiervoor gebruikt (De Ralink drivers / tool gebruiken). Ik gebruik nu de Ralink rt2500 driver.

Hierna deed mijn draadloze netwerk het ongeveer 2 dagen perfect! (volgens mij een belangrijk punt in dit verhaal, omdat er vooral veel te vinden is over het 'not recognized'-gedeelte).
Daarna begon de ellende al (toevallig bij het installeren van Test drive: Unlimited).
Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat continu de verbinding connect, disconnect, connect, disconnect. Dit gaat aan de lopende band; ik ben dus nooit echt online; ik kan mijn mail er in ieder geval niet mee checken.

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, of een oplossing kan bedenken/vinden. ;)

Wat me vanochtend nog te binnen schoot: ik heb nu in de systray 2 icoontjes staan voor mijn netwerk; eentje van windows en eentje van Ralink. Kan ik -na het installeren van de driver- de Ralink utility weer verwijderen? Of moet ik er dan goed opletten dat de rt2500.sys file blijft waar hij staat?

edit: ik wist dat ik iets vergeten was, bedankt ik222 hieronder;
Ik heb gisteren alle drivers (in Apparaatbeheer en die Ralink utility) eraf gehaald en TD:U toen ook eraf gehaald. Nette reboot en daarna weer in dezelfde volgorde de drivers installeren als dat ik vorige keer gedaan had. Het disconnect-probleem was er echter onmiddellijk weer.

[ Voor 9% gewijzigd door MindWarp op 27-05-2008 09:08 ]

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je zou inderdaad eens kunnen proberen om alleen de driver (dus de uility niet) te installeren. Overigens het feit dat de problemen tijdens het installeren van een bepaald programma begonnen is op zijn minst toevallig. Misschien kun je toch eens proberen om de drivers opnieuw te installeren of om Test drive: Unlimited eens te deinstalleren.

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:07
Ik heb nu het volgende gedaan:
1. mapje met driver gekopieerd naar andere lokatie.
2. Ralink utility eraf gehaald. De driver werd toen ook gelijk ge-uninstalled.
3. Opnieuw opstarten
4. Via apparaatbeheer driver updaten van netcontroller met de gekopieerde driver.

Het werkt zowaar weer even. Ben er al heel blij mee. Straks TD: U nog maar eens installeren ;)

edit: heel storend dan de utility met zijn processen afsluiten niet werkt, maar het uninstallen ervan wel :S

[ Voor 13% gewijzigd door MindWarp op 27-05-2008 17:41 ]

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green