Toon posts:

Acer Laptop HDD of Processor lagged/hapert.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey GoTers.
Ik heb na een hele tijd probleemloos te zijn, een probleem met mijn laptop.

Het probleem is dat hij begon met soms te haperen, te merken aan geluid, maar ook aan beeld.
Het klinkt alsof iemands stem in een Mp3 hard gaat trillen, en dat gebeurt ongeveer elke 5 seconde.
Pas als je verder nergens mee bezig bent, en er helemaal niks actief is. Wil hij nog wel eens 30seconde normaal werken.
Ook duurt opstarten meer dan 10 minuten.
Ik heb alle FAQ´s gelezen maar kan mijn probleem ook na hevig zoeken niet vinden op dit forum.

Ik heb al geprobeerd,
Volledige reinstall Windows, maar dat was het niet.
HDD controleren op connectie. ziet er goed uit, dus zal het niet zijn.
Hd tune runnen. duurde 10 uur, voordat hij op 25% was. Waren iniedergeval 2 kapotte blocks, maar weet niet wat ik daarmee moet

Wat ik vermoed,
Of dat de HDD kapot is.
Of dat de Processor te heet wordt.
Helaas heb ik geen reserve onderdelen om te kijken wat het is, dus ik zou eerst advies inwinnen bij jullie

Het is een Acer 3661WLMi.
Intel Celeron M 410 Processor
Ati Mobility Xpress 200M
80GB hitachi HDD
1GB ddr2

Bedankt alvast voor de moeite.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 10:46
Zoek eens Hirens bootcd, doe daarmee memtest en een SMART status check van je disk.

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HDD Smart test gedaan. Alles wordt OK getest. Dus dat zal het niet zijn.
Memory test wordt aan gewerkt...hopelijk is dat het.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Zou je een screenshot kunnen maken van HDTune? Of kun je me zeggen wat de CPU load is tijdens schijfgebruik?

Mijn eerste gedachte is een PIO/DMA probleem. Dit kun je in apparaatbeheer controleren, bij de controller waar je harde schijf aan vast zit. Waarschijnlijk staat deze op PIO ipv DMA. Om dat op te lossen kun je de modus weer op een zo hoog mogelijke DMA modus zetten. De kans bestaat dat je dat niet kan doen. Dan moet je de betreffende controller verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw opstarten. Dan zou het weer naar behoren moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img26.picoodle.com/img/img26/4/5/29/f_testm_338e1cb.png

is dit goed ingesteld?

De CPU is best wel erg hoog, altijd wel 90% minimaal

Verwijderd

Topicstarter
it worked!!
dat deleten..
wat heb ik nu eigenlijk gedaan? en wat was er mis?
Pagina: 1