hoe vind ik het makkelijkst uit wat er stuk is?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
M'n pc doet het niet meer.

Uiteraard staat m'n pc altijd aan, maar zondagochtend kwam ik voordat ik wegging nog ff achter m'n pc. Ik zwingel m'n monitor aan en ik zie het boot scherm (hij hoorde onder win2k te zitten) met de tekst 'nldr not found' 'press any key to reboot'. Er zat wel een floppy in m'n diskette driver. Ik druk op een toets en floep het scherm wordt zwart en sindsdien heb ik erniks meer op gezien. Ik druk de powerknop in om hem uit te zetten, maar na 10 seconden in gedrukt te houden gebeurt er niks meer. Naja.. ik ging weg want ik moest weg. Ik kom savonds weer thuis. Dus ik ruk de stekker eruit, en weer terug en zet hem weer aan..... ik zie nog steeds niks op m'n scherm. Ik heel m'n computer uitgestoft en uitelkaar gehaald en stop alleen cpu (cel 2 566) en ram erin (1x 128sdram 100mhz) en videokaart (asus v7700). Nog steeds
hetzelfde... ik hoor ook geen piepjes ofzo. Ook als ik bv m'n vidkaart er niet instop hoor ik ook geen piepjes. Ik verdenk of de voeding of het mobo er van om kapot te zijn. Maar ik heb de zooi niet bij een lokale pc-boer gekocht en terugsturen duurt weer zolang..... hoe kan ik het makkelijkst uitvinden wat er stuk is? (ik heb geen andere pc ter beschikking om daar onderdelen te testen.)

Verwijderd

nldr heeft windows nodig om op te starten. de cd erin doen en ff setup eroverheen draaien zou een oplossing moeten zijn.

• Morgoth
Ik druk op een toets en floep het scherm wordt zwart en sindsdien heb ik erniks meer op gezien.
Goed lezen alsjeblieft... |:(

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19
Als je zelfs geen peipje meer hoord dan verdenk ik inderdaad de voeding want het zou wel heel raar zijn als het mobo kapot zou zijn precies aan het begin van de cyclus ik denk zelf de voeding.

• Morgoth
hmmz ik zal morgen ff kijken of ik wat kan regelen met de lokale pcboer, of ik ff voeding kan lenen... en als ie het doet kopen als ie het daarmee nog steeds niet doet weer teruggeven...

denk wel dat ze zo aardig zijn, hoop ik :)

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
Multimeter doet ook wonderen... :+

• Morgoth
:?

Verwijderd

Zie je LED branden op je PC en monitor?

Jij hebt je computer uitgestoft, de kans dat je een van de kabel los hebt gerukt is mogelijk, dus controleert eerst de kabels, IDE kabel, floppy kabel, voedingskabels naar de moederbord enz. Alle kabels ok en nog steeds geen beeld?

• Morgoth
alle kabels zitten snor, ik heb m'n pc 2x uitelkaar en weer inelkaar gezet.

Ik heb vandaag ook een nieuwe voeding gekocht, ik erin zetten, zet de computer weer aan en jaaaa hij doet het!!

Ik ff m'n bios instellingen goed doen (ik had bios gereset). En booten, hmmz hij kwam niet voorbij het boot scherm. Ik ff kijken en ik zag dat er een irq conflictje was en ff m'n scsi kaart eruit gewipt. Ik weer booten en ja ik kom fijn in windows. Hij wil allemaal drivers gaan installeren ik beetje op next drukken. Alleen de isdn modem drivers willen niet echt. kwam omdat er nog een oude stond, die wou ik verwijderen maar dat ging niet omdat ik eerst moest rebooten zei die. Nah ik fijn rebooten en windows start weer op, en plof beeld weg, geen schijfactiviteit meer ofzo. Niks nada noppes. Moet stekker eruit halen om hem weer uit te zetten. Stekker weer terug en hij doet het weer maar in windows kom ik niet meer. Ik weer alle kaarten eruit gehaald nogmaals proberen maar sindsdien krijg ik geen beeld meer......

Verwijderd

Poeh.. klinkt een beetje als sluiting in de machine, waardoor je steeds de voeding opblaast.

Ik zou het hele ding demonteren, het moederbord op tafel, op een dik tijdschrift leggen, alleen de CPU, koeler, geheugen en Video kaart erin. Voeding aansluiten , voorzichtig de pinnetjes waar de 'start' schakelaar op hoort te zitten verbinden, en kijken of'ie wat doet.

Zoja, HD er bij aansluiten en verder gaan met testen....
Pagina: 1