Asus A7N8X blijft niet aangesloten iPod zien

Pagina: 1
Acties:

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-05 13:53
Allereerst dit: na zelf een hoop geprobeerd te hebben ben ik er nu achter dat hoewel de ellende veroorzaakt is door de iPod, het probleem zelf mijn PC is; het moederbord (waarschijnlijk)

Ik heb vorige week een iPod 80GB Classic aangeschaft en sloot deze aan op mijn PC. Windows zag de iPod zitten, de iPod begon op te laden, maar Windows gaf aan niet de juiste drivers te hebben en kon het apparaat niet installeren. Tot mijn grote verbazing bleken alle andere USB-apparaten (muis, webcam, printer) ook niet meer te werken; ze kregen nog wel stroom, maar geen connectie met windows meer. Na elke reboot gaf Windows nog wel een onbekende Multimediacontroller en Multimedia-videocontroller aan in Device Management (de iPod dus), terwijl deze niet meer aangesloten was!
Het was sowieso al tijd voor een nieuwe install van windows, dus ik heb de schijf geformatteerd en windows XP SP2 weer from scratch erop gezet, maar tot mijn verbazing zag windows nog steeds de onbekende Multimediacontroller en Multimedia-videocontroller zitten! Ook mijn USB apparaten werken nog steeds niet. Ik heb BIOS geüpdate daarna (als soort van reset ofzo), werkte niet. USBdrivers geprobeerd, werkte niet. Ik zit dus nu met muis en toetsenbord op PS/2, geen enkel USB apparaat werkt en heb echt geen flauw idee wat nu te doen. |:( :?

Systeem (nu en voor reinstall):
Windows XP SP2
Mobo: Asus A7N8X rev 1.04

EDIT: de iPod getest op andere PCs, werkt prima, helemaal niks mis mee.
EDIT2: nieuwe drivers van mobo staan geinstalleerd

[ Voor 3% gewijzigd door M.K. op 27-05-2008 00:42 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:45
Heb je eens geprobeerd om alle USB apparaten te verwijderen uit het apparaatbeheer?
Dan moet je wel even de Ipod weg laten en de computer eens opnieuw opstarten.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• M.K.
The_Greater schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 00:41:
Heb je eens geprobeerd om alle USB apparaten te verwijderen uit het apparaatbeheer?
Dan moet je wel even de Ipod weg laten en de computer eens opnieuw opstarten.
Ja bij vorige install (ik neem aan dat je bedoelt in device management alles onder het kopje USB-controllers)

• The_Greater
M.K. schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 00:43:
[...]

Ja bij vorige install (ik neem aan dat je bedoelt in device management alles onder het kopje USB-controllers)
Het is het proberen waard. Anders kan het zijn dan je usb-controller defect is geraakt.
Er bestaan usb 2.0 PCI controllers die in het systeem geplaatst kan worden.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Ik lees dat je gewoon de iPod hebt aangesloten zonder een driver ervoor te installeren. Toen ik destijds een iPod gekocht had, moest ik in ieder geval een driver (iPod updater) van de CD installeren. Volgens mij zit dit nu in iTunes ingebakken, maar er zwerven nog wel ergens losse drivers rond. Probeer dat eens.

edit:
Installeer deze eerst eens.

[ Voor 16% gewijzigd door Bitage op 27-05-2008 07:31 ]

• M.K.
Bitage schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 07:15:
Ik lees dat je gewoon de iPod hebt aangesloten zonder een driver ervoor te installeren. Toen ik destijds een iPod gekocht had, moest ik in ieder geval een driver (iPod updater) van de CD installeren. Volgens mij zit dit nu in iTunes ingebakken, maar er zwerven nog wel ergens losse drivers rond. Probeer dat eens.

edit:
Installeer deze eerst eens.
ik gebruik nu de PC van mn vriendin (ook winXP SP2) en daar sloot ik de iPod zo op aan en synchroniseer ik de winamp library met ml_ipod plugin. Die PC heeft nog nooit Apple software gezien :-) en het werkt perfect. Maar goed, ik ga het toch zeker even proberen. Baat het niet, dan schaadt het (ws.) niet
The_Greater schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 00:48:
Anders kan het zijn dan je usb-controller defect is geraakt.
Er bestaan usb 2.0 PCI controllers die in het systeem geplaatst kan worden.
Daar was ik zelf ook al beetje bang voor :'( Hoopte toch dat het softwarematig op te lossen was, maar dat zit er in dit geval dan niet meer in

[ Voor 19% gewijzigd door M.K. op 27-05-2008 09:35 ]

• M.K.
ik begin nu inderdaad te geloven dat het hardwarematig op mijn mobo mis is. Alles suggesties verder geprobeerd, maar probleem blijft hetzelfde. Wat betreft de multimediacontroller, dat was gewoon mijn PCTV kaart die ik al jaren niet meer gebruik 8)7 :X lekker handig weer.
Heeft iemand nog suggesties of is het inderdaad zo dat m'n iPod m'n mobo heeft gesloopt?

EDIT:
Ik kwam dit topic nog tegen, heeft veel heel erg veel overeenkomsten met dit probleem en ook daar was de conclusie mobo stuk. bedankt apple! Identiek probleem

Zo'n PCI USB Controller, is dat simpelweg een PCI-kaart met USB poorten? En zou dat dan sowieso werken, ook gezien deze situatie?

[ Voor 34% gewijzigd door M.K. op 30-05-2008 11:28 ]

• The_Greater
M.K. schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:43:
Zo'n PCI USB Controller, is dat simpelweg een PCI-kaart met USB poorten? En zou dat dan sowieso werken, ook gezien deze situatie?
Zolang er niks mis is met de pci sloten. Dan moet z'n kaartje werken.

• M.K.
Net een UCIDU 4x USB2.0 2x Firewire PCI kaartje gekocht, maar nog steeds werkt het niet, ik doe een USBapparaat erin, apparaat krijgt stroom maar windows doet helemaal niks :?
Zou iemand de topictitle kunnen aanpassen, huidige is niet meer van toepassing

[ Voor 5% gewijzigd door M.K. op 30-05-2008 17:28 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Om problemen met windows uit te sluiten, zou ik het een proberen met een linux live cd-tje. Als het probleem daar ook optreed weet je zeker dat het aan je moederbord ligt.

Zelf heb ik een a7n8x-e deluxe maar nooit problemen gehad met mijn ipod nano.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• The_Greater
M.K. schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:28:
Net een UCIDU 4x USB2.0 2x Firewire PCI kaartje gekocht, maar nog steeds werkt het niet, ik doe een USBapparaat erin, apparaat krijgt stroom maar windows doet helemaal niks :?
Zou iemand de topictitle kunnen aanpassen, huidige is niet meer van toepassing
Wordt de kaart herkend?
En werken andere apparaten in een PCI slot?

• M.K.
Jaaaaaaaaaaa, het werkt! :D Het probleem met de PCI-kaart was dat hij eigenlijk niet zo goed in de PCI-sloten past. Op het moment dat ik de kaart in een PCI-slot deed, dan ging ie automatisch wat omhoog staan zodat de USBpoorten aan de achterkant niet meer bereikbaar waren, dus heb ik em toen wat naar beneden geduwd, maar toen maakte ie blijkbaar niet zo goed meer contact waardoor windows de kaart niet zag, stroom kreeg ie wel, vandaar dat het leek alsof het hetzelfde verschijnsel was. Ik heb em nu als soort van gulden middenweg zo vastgeschroefd in de kast dat de USB-poorten nét bereikbaar zijn.

Bedankt voor het meedenken en de suggesties _/-\o_, uiteindelijk zo tot een mooie oplossing gekomen! USB-poorten op mobo zijn stuk, maar daar was dus al niks meer aan te doen, prima oplossing zo! Tussenstand: Ik vs iPod: 1-1

Ik ga zo maar eens de iPod aansluiten, heb er vertrouwen in dat het gaat lukken en met een 2-1 winst wegkom :D
Bedankt!

EDIT: 2-1 :D:D
Pagina: 1