Is mijn moederbord: ASUS K7S41GX defect?

Pagina: 1
Acties:

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 23:11
Hey,

Ik heb hier een pc in gebruik als server. De server bestaat uit de volgende onderdelen:

Processor: AMD Sempron 2400+
Moederbord: ASROCK K7S41GX
Geheugen: 1GB DDR
HD(boot): Maxtor 6Y120L0 IDE 120GB
HD(opslag) 4x WD 400GB S-ATA
Behuizing: Coolermaster Centurion 5
Voeding: 350W

Op de server loopt: Ubuntu 7.10 server edition

Hij liep prima totdat hij afgelopen zondag ineens uitviel. Als ik de pc opnieuw opstart blijft hij op dit scherm hangen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/phreaky/error0.jpg

Ben helaas niet op locatie dus heb geen betere foto.

Ik kan ook niet op F2 duwen om het bios te bereiken. Rechts onderin het beeld staat ook nog een nummer: 92 (niet te zien op de foto)

[ Voor 0% gewijzigd door et36s op 27-05-2008 21:46 . Reden: ASUS vervangen door ASROCK ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:46
Lijkt beetje op een kapot moederbord ..

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:33
Het kan zoveel zijn :) En je kan ook zoveel proberen:
- BIOS reset (al lijkt het me onwaarschijnlijk dat dit zou helpen)
- proberen zo "kaal" mogelijk te booten
- probeer met één geheugenreepje (en dan het andere)
- andere voeding (zeker eens proberen voor je het moederbord vervangt)

Mijn gok is de voeding omdat het moederbord me onwaarschijnlijk lijkt. :P Iemand anders zal wel iets anders zeggen ;) Controleer verder ook eens de capaciteiten op het moederbord maar voor zoveer ik weet is de K7S41GX daar niet echt gevoelig aan. Is het trouwens geen ASRock moederbord in plaats van een Asus?

edit:
Bij nader inzien, controleer toch maar eerst de caps:
http://www.badcaps.net/fo...e904&p=26018&postcount=20

@hieronder: 8)

[ Voor 14% gewijzigd door D-Three op 26-05-2008 23:40 ]

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

@ hierboven, damn net te laat :P

kheb eens even zitten google'n in de hoop iets met die 29 te kunnen vinden, helaas.

Een bios reset, dmv jumpers of batterij ?
Heb je al geprobeerd de DVD-Rom drive los te koppelen ?
Andersom, De HDD los te koppelen ?
Al een keer van IDE Kanaal gewisseld ?

Hierdoor kan al veel duidelijk worden. :)

[ Voor 7% gewijzigd door CDAAbeltje op 26-05-2008 23:36 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37
Hangt er een toevallig een USB stick in? Ik heb al zovaak ECS en Asrock borden gehad met SiS chipset die niet willen opstarten als er een USB stick in zit :/

Verwijderd

heb dit mobo ook gehad (het is trouwens ASRock, geen ASUS), en een biosreset doet wonderen. Anders even CMOS-batterij eruit, alle stroomkabels uit en even half uurtje laten staan.

Anders heb je grote kans dat (er iets in/op) je mobo stuk is.

• et36s
Ah het is inderdaad een ASROCK moederbord. Ik ga het van de week nalopen. PC staat op een andere locatie dus ik kan het pas eind van de week controleren. Bedankt voor de mogelijke oplossing. Ik zal in elk geval nog een reactie plaatsen als ik de oorzaak heb gevonden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem sowieso Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Ik zet m'n geld in op het mobo, gezien die K7S41GXjes bij bosjes dood neervallen.

• et36s
Hm ik heb toch even de tijd gevonden om vandaag op en neer te gaan en het is me mee gevallen uiteindelijk bleek een USB schijf het probleem te zijn. Het uitschakelen ervan zorgde ervoor dat pc zonder problemen opstartte.

Het gaat om een Raidsonic externe behuizing incl. 2x Samsung Spinpoint F1 750GB schijven. Ik heb in de logs alleen geen informatie gevonden wat de reden is dat de pc ineens uitviel. Mogelijk een stroomuitval (is weleens meer gebeurd) maar, dat kan ik niet verifieren omdat er niemand aanwezig was.

Ik heb nog gekeken naar een bios update die het probleem zou verhelpen maar dit blijkt niet het geval.. De laatste versie is al geinstalleerd.

Maar goed het werkt weer en normaal gesproken gaat de PC niet uit dus het is niet zo groot probleem ik weet nu waar het aan ligt en hoe het opgelost kan worden. Bedankt voor alle info die neem ik zeker mee als ik nog eens een probleem tegenkom. _/-\o_
Pagina: 1