mysql.sock niet meer automatisch aangemaakt

Pagina: 1
Acties:

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07-2025
Na het installeren van Zend Studio en Platform (nu reeds verwijderd) doet de MySQL server hier moeilijk. Om één of andere reden wil hij geen symlink van mysql.sock in /tmp meer plaatsen. Voorlopig maak ik dus telkens manueel de link naar /var/run/mysqld/mysqld.sock aan.

Dit heb ik al geprobeerd:

Herstarten van mysql met "/etc/init.d/mysql restart" en "mysqld". Geen van beide maakt het bestand aan. Ik heb ook mysql volledig verwijderd via Synaptech en terug geïnstalleerd, wat niet werkte.
In php.ini heb ik de locatie van mysql.sock aangepast, maar programma's als Amarok houden hier uiteraard geen rekening mee. Daardoor is die symlink spijtig genoeg steeds nodig.

Verder heb ik op Google gezocht naar mensen met hetzelfde probleem, maar dit wordt bij hen meestal opgelost door mysql gewoon te herstarten.

Ik draai hier Ubuntu 8.04 met MySQL 5.0.51a. Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03

BCC

Staat er niet nog een oude mysqld.sock in je tmp? Dat Amarok niets met je php.ini doet, lijkt mij idd wel logisch...

Staat de ownership van je tmp toe dat mysql erin schrijft? Wat zegt je mysql log? Staat je Mysql config uberhaupt socks toe?

[ Voor 75% gewijzigd door BCC op 26-05-2008 22:47 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Alfredo
Hij zoekt naar mysql.sock, niet mysqld. En nee, elke keer als ik herstart, wordt mysql.sock uit /tmp verwijderd.
Owner en group /tmp: root. Rechten anderen: 777.
In my.cnf staat het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[client]
port        = 3306
socket      = /var/run/mysqld/mysqld.sock

[mysqld_safe]
socket      = /var/run/mysqld/mysqld.sock
nice        = 0

En loggegevens vind ik niet terug in mijn data folder.

Ik denk dat ik weet waar het misloopt, maar ik weet niet hoe ik het moet herstellen. Mysqladmin geeft aan vanwaar my.cnf wordt gelezen, namelijk /etc, ~/ en /usr/local/Zend/Core/etc/. Alleen is er op geen van die drie locaties een my.cnf bestand te vinden. Waarschijnlijk default hij dan naar instellingen die ik niet wil.

Alleen, hoe verander de locaties waar mysql zijn settings vandaan haalt?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03

BCC

Default is dat /etc/mysql/my.cnf

Wat geeft locate my.cnf?

[ Voor 30% gewijzigd door BCC op 27-05-2008 08:36 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Alfredo
Dat geeft gewoon /etc/mysql/my.cnf terug, daar heb ik bovenstaande instellingen (mbt de sockets) ook uitgehaald.

• Alfredo
Ik heb net Apache2, PHP5 en MySQL 5 volledig verwijderd (met alle instellingen) en terug geïstalleerd, maar toch wordt mysql.sock nog steeds niet automatisch aangemaakt.

Heeft er nog iemand enig idee wat ik kan proberen?
Pagina: 1