You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
1
| $string = "Deze string heeft een substring: " . $substring; |
Een variabele binnen dubbele quote's wordt gezien als variabele en niet als string en dus zou ie blauw moeten zijn.
Net wat je wilt, ik vind het beter.Noork schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:53:
Is dat wel zo? Is deze syntax niet beter?
AlainS' voorbeeld is ook gewoon correct PHP. Maar of dat betekent dat de highlighter het anders zou moeten doen? Op de PHP site is het niet anders...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
En ook de higlighter in het PHP-progje wat ik gebruik thuis houdt voet bij stuk
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
2 Miljoen keer:
$substring = 'substring';
$string = "Deze string heeft een substring: $substring";
868 ms
2 Miljoen keer:
$string = 'Deze string heeft een substring: ' . $substring;
555 ms
Gebruik de tweede
[ Voor 70% gewijzigd door BCC op 26-05-2008 22:14 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Dat zal in PHP waarschijnlijk niet anders zijn. Je geeft er ook duidelijk mee aan dat er een string ge-concatenate wordt. De eerste variant pleurt de variabele in de string en dan moet de interpreter eerst gaan bekijken of het toevallig een variabele is, en dat kost extra tijd.BCC schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:03:
Qua leesbaarheid maakt het niets uit, dus welke is het snelst? Ik weet toevallig dat in Ruby de eerste variant vele malen sneller is... ff checken
2 Miljoen keer:
$string = "Deze string heeft een substring: $substring";
868 ms
2 Miljoen keer:
$string = 'Deze string heeft een substring: ' . $substring;
555 ms
Gebruik de tweedeDus de syntax checker heeft het voordeel van de twijfel
In Ruby is "iets #{blaat}" sneller dan "iets" + blaat
In PHP is "iets" . $blaat sneller dan "iets $blaat"
Maar verder is dit volledig offtopic
[ Voor 15% gewijzigd door BCC op 26-05-2008 22:24 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
En zover ik weet staan de devvers van T.net altijd open voor verbeteringen.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
1
| $a = "tralala $foo['bar']"; |
Intentionally left blank
Dat je nu die variabele niet ziet is gewoon het gedrag van >90% vd highlighters, en zelfs met jouw voorgestelde highlighting ziet het er stom uit. Dat zou gewoon een incentive moeten zijn om je aan het denken te zetten of de var niet buiten de string moet. Het niet highlighten is een feature voor betere code style.
{signature}
Het gaat er helemaal niet om of het netjes is, de taal akn eht, dus hoort het in theorie in de highlighter thuisVoutloos schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 07:56:
Het is gewoon (iig voor PHP) bij iedereen bekend als slechte code style. Als we dan toch code style zaken gaan meenemen, lijkt het corrigeren van indenting mij een stuk nuttiger.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
{signature}
Geshi heeft het er ook niet inzitten zie ik, toch wel jammer! Zeker als je het wel een keer gebruikt
[ Voor 10% gewijzigd door Arjan90 op 28-05-2008 11:58 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."