MacBook geeft vale kleuren bij tv-out

Pagina: 1
Acties:

• Norbertus
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:52
Beste mensen,

Mijn macbook heb ik met een mini-dvi naar s-video verloopje aangesloten op mijn kleurenTV. De kleuren op het tv scherm zijn echter heel vaal. Het lijkt extreem lage verzadiging, bijna zwart-wit. Wanneer ik een windows laptop via dezelfde s-video kabel aansluit krijg ik wel goede kleuren. Is dit ergens een instelling? Ik heb niets kunnen vinden. Nu kijk ik dus alle films in bijna zwart-wit :/ Wie heeft een oplossing?

Alvast bedankt!

:w

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Je kan bij de systeemvoorkeuren het pictogram van beeldschermen aanklikken. Vervolgens krijg je een venster te zien met een aantal tabs, waarbij een van die tabs kleur is. Dan kun je een ander kleurenprofiel kiezen, of er zelf een maken.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Norbertus
Ik ben nu in dat menu aan het kijken, maar wat ik ook aan kleurprofiel kies, de kleuren blijven heel vaal. Ook door het kalibreren worden ze niet verzadigd. Andere tips?

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 11:28
Staat in de systeemvoorkeuren van het beeldscherm wel ingesteld dat het een PAL-tv (50hz) is ipv een NTSC-tv (60hz)?
Voor zover ik me kan herinneren staat hij standaard ingesteld op NTSC terwijl je in NL PAL moet hebben.

• Norbertus
jep had ik ook al gecontroleerd.