[Vista MCE] Problemen bij 3 TV-opnamen

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:31

sus

is druk :+

Topicstarter
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb problemen met het opnemen van TV wanneer ik meerdere programma's tegelijk wil opnemen.

Mijn systeem is als volgt:
AMD 64 X2 4000+
4096MB geheugen (4x 1024)
250gb HD + 320gb HD (beiden via sata aangesloten, geen RAID)
2x Hauppauge PVR350 (dual tuner), totaal dus 4 tuners.

Met MCE Tuner Extender heb ik alle 4 de tuners actief gezet voor Mediacenter. Ik kan ook meerdere programma's tegelijk programmeren. Dit heeft altijd goed gewerkt. Tot voor kort.

Mijn probleem is als volgt:
(voorbeeld, de echte gidstijden weet ik niet)
Ik wil 3 programma's opnemen die elkaar volledig of deels overlappen. 2 programma's beginnen om 21:30 en zijn om 22:30 klaar, de derde begint om 22:15 tot 0:00.

Het 1e en 2e programma worden keurig opgenomen en zijn zonder problemen af te spelen. Bij het 3e programma gaat het fout. Het programma wordt _volledig_ opgenomen, ik kan dus alles bekijken, maar het komt in een bestand te zitten waarvan de tijdsaanduiding loopt tot 20 minuten. Als ik ga doorspoelen vlieg ik dus door de opname heen. Als ik hem tot 18 minuten doorspoel gaat het ook zonder problemen, daarna kan ik alleen verder kijken als ik het programma volledig afdraai. Dus eventuele reclame kan ik dan niet meer doorspoelen, ik zit dan meteen aan het einde van de tijdsaanduiding en is het programma "afgelopen".

Ik heb meer dan voldoende schijfruimte vrij, denk daarbij aan zeker 120~130gb, hier mag het probleem dus ook niet in zitten.

In dit voorbeeld neem ik een 3e programma wat voor 15 minuten tegelijk met de andere 2 loopt, maar dit probleem kom ik ook tegen als ik 3 opnamen tegelijk start. Het 3e programma zit dan volledig in een bestand van 20 minuten. Wanneer ik dit met WMP afspeel geeft deze ook een tijd aan van max. 20 minuten.

Heeft iemand _enig_ idee wat dit probleem 1) veroorzaakt en 2) hoe ik er vanaf komt :? Zoals gezegd, in het verleden heeft het prima gewerkt (en ook op een doos met mindere specs, was dan wel met winXP-MCE), het lijkt mij daarom niet aan de hardware te liggen. Mijn opname's worden overigens gewoon op de C:-schijf gezet (de 250gb).

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Volgens mij beschikt een PVR350 over een enkele tuner, en heb je in totaal dus 2 tuners.
De PVR500 heeft wel 2 tuners.

• sus

sus

Topicstarter
idd, het moet PVR500 zijn ipv PVR350.

• sus

sus

Topicstarter
subtiel schopje, iemand een idee waar ik het moet zoeken? Net nog alle drivers van voor-naar-achter langsgelopen, maar ook daar geen problemen...

• sus

sus

Topicstarter
zit nu weer een stukje verder te lezen, daar zie ik dat er nogal wat problemen zijn met hauppauge hardware en 4gb geheugen, echter is dat allemaal op de x64-versie van Vista. Zou dat in dit geval er iets mee te maken kunnen hebben?

Ik heb nl. weinig zin om de hele kast weer zo'n beetje af te breken om er een reepje geheugen uit te halen, als dat het niet blijkt te zijn. Ding zit nogal weggestopt dus...

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dat lijkt mij echter wel de beste manier. Je kunt dan eventueel ook even die XP-MCE installeren om te zien of daar alles mee werkt. Op die manier kun je vaststellen of er hardware-matig iets fout zit, of dat er sprake is van een software-/driver-probleem.
Pagina: 1