Toon posts:

bestand ge-lock-t op externe hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik heb een externe HD (Toshiba, 500Gb) die switch-t tussen laptop & pc.

Probleem zit hem erin dat de bestanden die ik overzet van computer op hd blijken te worden gelocked. Heb het net nog eens uitgeprobeerd:
- externe hd aan laptop gehangen
- laptop opgestart
- mp3's van laptop naar hd gecopieerd
- laptop shutdown
- externe hd aan vaste pc gehangen
- mp3 copieren van hd naar pc...: Cannot copy ...: access denied. Make sure the disk is not full or write-protected and that the file is not currently in use.

Begrijp wat'ie zegt maar toch... bestand is bij mijn weten niet meer in gebruik en ik heb toch netjes afgesloten..??

Iemand een idee (tooltje?) hoe ik gelock-te bestanden kan unlocken?

Resultaat is dat ik bestanden niet meer kan verplaatsen of verwijderen als ze er eenmaal op staan.. dat kan de bedoeling niet zijn.

Overigens gebruik ik de hd ook om vervolgens aan mijn Netgear EVA8000 mediaplayer te hangen, om er muziek & film mee af te spelen via stereo & tv. Werkt verder super!
O ja, het locken gebeurt ook bij de folder.jpg bestandjes, die gebruikt worden om de hoesjes te tonen. Die kan ik soms zelfs niet eens in de folder zien, terwijl ze vervolgens wel gewoon getoond worden als e.e.a. weer is aangesloten op de Netgear & TV. Ze zijn er dus wel..

Iemand een idee of tooltje hiervoor?

bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens met wholockme welk proces dat het ding gelockt heeft. In dat geval kun je dat proces gewoon killen en dan zou je erbij moeten kunnen komen (werkt overigens niet op Vista).

Verwijderd

Topicstarter
thanks!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-02 15:36
Heb je wel voldoende rechten om op de schijf te bestanden te verwijderen. Ik weet niet hoe het met externe HDD's zit, maar ik kan me iets herinneren met "Take ownership".

Zie ook deze links:
How to take ownership of a file or folder in Windows XP
How to disable simplified sharing and set permissions on a shared folder in Windows XP

Verder werkt hier Unlocker prima, dus dat valt ook nog te proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door Bitage op 26-05-2008 22:18 ]