• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-02 13:51
We hebben sinds 2006 een Philips LCD. De afstandbediening die we erbij hebben gekregen is een RC4310 ook van Philips.

Maar sinds een paar dagen is er iets vreemds aan de hand. Sommige toetsen reageren niet meer, de meeste niet. Alleen 2 toetsen van het geluid doen het nog. Dat zijn de harder en zachter, en de mute knop.

Hij staat op TV stand, dus niet op dvd oid.
Ik heb er al nieuwe batterijen in gezet, maar tot heden geen resultaat. Heb naar Philips gebeld, en die verteld mij dood leuk dat ik beter een nieuwe bij hem kan bestellen van 140 euro. Dat gaat me dus een beetje te ver, en dat is nog geen 2 jaar oud!!!

Ik persoonlijk denk dat er een toetsencombinatie is ingedrukt geweest, waardoor hij alle funcities heeft uitgezet om te sappen.

Heeft iemand hier meer ervaring mee? Of de oplossing?

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Jieve schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:49:
......Ik persoonlijk denk dat er een toetsencombinatie is ingedrukt geweest, waardoor hij alle funcities heeft uitgezet om te sappen.....
Als dat het geval zou zijn dan staat er zeker iets over in de handleiding, of misschien nog eerder, op google.

Soms gaan dingen ook gewoon stuk :(

• Jieve
Ja, in de handleiding staat er niets. En op google kan ik helaas niets vinden.

Ja oke, maar vind wel erg snel.

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ja, soms zit 't mee... Maar een universele afstandsbediening kun je bij action kopen vanaf €3,50; mijn pa was er een tijdje terug dolgelukkig mee^^

Verwijderd

Hallo Jieve,

Het enige dat ik me zou kunnen bedenken is hetzelfde als bij het Home Cinema systeem van mijn broertje (Philips HTS3154)
Bij hem gebeurd het heel af en toe dat de afstandbediening niet reageert.
Weet zo even niet zeker of het dan om alle knoppen gaat of dat er slechts een paar werken.
Het vreemde in zijn geval is dat als hij hem uitzet op het apparaat en de stekker eruit trekt en er na een seconde of 30 weer instopt de volledige afstandbediening weer werkt.
Zou zeggen probeer het uit ;)

• Jieve
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:01:
Hallo Jieve,

Het enige dat ik me zou kunnen bedenken is hetzelfde als bij het Home Cinema systeem van mijn broertje (Philips HTS3154)
Bij hem gebeurd het heel af en toe dat de afstandbediening niet reageert.
Weet zo even niet zeker of het dan om alle knoppen gaat of dat er slechts een paar werken.
Het vreemde in zijn geval is dat als hij hem uitzet op het apparaat en de stekker eruit trekt en er na een seconde of 30 weer instopt de volledige afstandbediening weer werkt.
Zou zeggen probeer het uit ;)
Inmiddels uitgeprobeerd, maar nog steeds geen resultaat. Nog steeds alleen de Aan/uit knop en de Volume knop, de mute knop en om het beeld te veranderen van grote doen het. :'(

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:32
Staat hij niet op het knopje "DVD" ofzo? Onze philips afstandsbediening kan dat ook, dan kan je de dvd speler er mee besturen.

Mode ofzo heet die.

• Jieve
ThinkPadd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:16:
Staat hij niet op het knopje "DVD" ofzo? Onze philips afstandsbediening kan dat ook, dan kan je de dvd speler er mee besturen.

Mode ofzo heet die.
Nee, hij staat echt op Tv. Alleen het rare wat ik net gemerkt heb, is dat als ik hem op VCR zet, dat de knopjes wel communiceren,( kan je zien aan het lichtje op de tv, want die beweeg.) alleen kan ik niet sappen.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Heb je het al met nieuwe batterijen geprobeerd? Heb zelf ook wel eens die ervaring gehad...

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Is dit een programmeerbare afstandsbediening? Klinkt bijna alsof je de programmering hebt gewist.
Staat daar wel iets over in je boekje?

• Jieve
Friedchicken schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:45:
Heb je het al met nieuwe batterijen geprobeerd? Heb zelf ook wel eens die ervaring gehad...
Ja, meerdere zelfs. En de volume knoppen werken gewoon. Dat is het rare juist. :(

• Jieve
frickY schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:47:
Is dit een programmeerbare afstandsbediening? Klinkt bijna alsof je de programmering hebt gewist.
Staat daar wel iets over in je boekje?
Nee, naar mijn weten niet. Lijkt me wel bizar als dat zo is. hahah

Deze heb ik:
http://www.dutchwest.co.uk/fullsize/rc4310.jpg

• Nevada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:14

Nevada

UT

Ik heb een Philips stereo en heb ook soms dat mijn afstandsbediening alleen het volume "doet".
Op die afstandsbediening heb ik keuze uit 4 functies: tape, cd 123, tuner en aux. Stel dat ik bijv een cd kies en laat deze een poosje afspelen, kan ik na een bepaalde tijd ook alleen maar mijn volume knop gebruiken. Pas als ik dan op cd123 heb gedrukt (dus de desbetreffende mode) kan ik mijn volledige afstandsbediening weer gebruiken.

Ik heb dit altijd al gezien als een soort van feature :P

Unreal Tournament '99

• Jieve
Nevada schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:54:
Ik heb een Philips stereo en heb ook soms dat mijn afstandsbediening alleen het volume "doet".
Op die afstandsbediening heb ik keuze uit 4 functies: tape, cd 123, tuner en aux. Stel dat ik bijv een cd kies en laat deze een poosje afspelen, kan ik na een bepaalde tijd ook alleen maar mijn volume knop gebruiken. Pas als ik dan op cd123 heb gedrukt (dus de desbetreffende mode) kan ik mijn volledige afstandsbediening weer gebruiken.

Ik heb dit altijd al gezien als een soort van feature :P
Klopt, maar na 60sec springt hij automatisch terug naar Tv, als die bijvoorbeeld op aux zou staan. En hij heeft het altijd gedaan. Maar wat jij zegt heb ik ook geprobeerd hoor.

• Jieve
Inmiddels vandaag ermee naar de winkel geweest, die wisten ook niet wat ermee aan de hand was, en hebben nog nooit zoiets gezien. Dus hebben ze hem naar Philips verstuurd. En kan ik nu 6 weken wachten. :)

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 17:05
:+ wel goed voor je conditie... iedere keer opstaan en naar je tv lopen om te zappen

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-02 20:19
Jieve schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:49:
[...]

Nee, naar mijn weten niet. Lijkt me wel bizar als dat zo is. hahah

Deze heb ik:
http://www.dutchwest.co.uk/fullsize/rc4310.jpg
Ik heb een Philips CRT van 2006 met ongeveer dezelfde afstandsbediening (de onderste knoppen zijn anders). Wss zal deze wel werken met jouw tv.

Als Philips jou echt een nieuwe wil aansmeren voor 140, dan mag je mijne hebben voor 120 :P .
Ik gebruik hem niet, omdat ik de afstandsbediening van de sattelietdecoder gebruik (philips).

Even Ontopic:
Deze afstandsbediening is wel te programmeren voor andere apparaten, die van mij toch.
Zal eens zoeken in de handleiding straks.

Als de tv nog geen 2 jaar oud is en er zijn geen beschadigingen, dan dient philips toch een nieuwe te geven, 140€ voor een remote is echt van de zotte. Koop dan een universele en geen philips.

Verwijderd

Als je heel hard op de knopjes drukt reageren ze dan nog? Kan zijn dat er vocht in de AB zit en dat hij niet meer goed contact maakt daardoor?
Pagina: 1