PCB vervangen van harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:17

timvanloon

Intel or AMD?

Topicstarter
Ik heb per ongeluk kortsluiting gemaakt op mijn harde schijf Seagate Barracuda 7200.9 type ST3500841AS 500gb.

Nu is er iets doorgebrand op de PCB en die wil ik nu gaan vervangen door een ander exemplaar te kopen. Is het gewoon mogelijk om de pcb te vervangen?

Ik had reeds een andere harde schijf gekocht ook een 7200.9 alleen dus met een ander type nr 16 mb cache ipv 8 mb cache |:(
Heb nog wel de PCB over gezet maar harde schijf ging niet draaien [doet ie nog wel met de "oude" PCB trouwens].

Weet iemand ook nog een ST3500841AS te koop ergens??

Hoop dat iemand mij kan helpen want al mijn fotos staan erop :'(

3 x Marstek V3.0 v147 VNS117 BMS 112 LAN - CT003 v122 -Enphase 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6500 KWh opbrengst/ 3 x 25A / 50five laadpaal / Tesla model Y bj 2024 / HA / Marstek TCP/IP + node red integration

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:15

Onbekend

...

Je zal een identieke harde schijf moeten vinden. En dat is het nog afwachten of het nog werkt.
Kan je een foto posten? Misschien is het wel te repareren.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zover ik weet kun je de PCB alleen gaan uitwisselen met een zelfde type hardeschijf uit dezelfde serie, met het liefst nog dezelfde firmware. Waarschijnlijk wordt dat gewoon computer shops benaderen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:17

timvanloon

Intel or AMD?

Topicstarter
Onbekend schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:37:
Je zal een identieke harde schijf moeten vinden. En dat is het nog afwachten of het nog werkt.
Kan je een foto posten? Misschien is het wel te repareren.
Hier een paar fotos;

Afbeeldingslocatie: http://i171.photobucket.com/albums/u303/tvl2000/CIMG4592.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i171.photobucket.com/albums/u303/tvl2000/CIMG4593.jpg

Heb al op internet zitten kijken maar ze worden nergens meer aangeboden. Iemand die weet waar ze nog te koop zijn?

3 x Marstek V3.0 v147 VNS117 BMS 112 LAN - CT003 v122 -Enphase 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6500 KWh opbrengst/ 3 x 25A / 50five laadpaal / Tesla model Y bj 2024 / HA / Marstek TCP/IP + node red integration

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:15

Onbekend

...

Dat lijkt op een diode, en die is eenvoudig te vervangen.
Kan je een scherpere foto van het component posten?

(Ik vraag me af of dat het enige is dat kapot is gegaan.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-02 15:12

tomtommie

Alaaf!

dit topic is weliswaar van enige tijd geleden maar ik ben benieuwd of er nog iets uitgekomen is...

ik zit namelijk in het zelfde schuitje en een dergelijk component is dus ook bij mij doorgebrand.

een aantal tekentjes wat er op stonden heb ik kunnen lezen : AE GP410 zoiets...
als het een diode zou zijn is het makkelijk, eromheen solderen en gaan met die banaan maja hier zit wat meer kennis op dat gebied dus graag jullie hulp :)

misschien kan de TS-er nog iets vertellen hoe het bij hem is afgelopen...

Verwijderd

Ik heb zojuist bij twee schijven de pcb vervangen, door identieke exemplaren met dezelfde firmware. Door een defecte voeding waren twee pcb's flink gebakken, maar met de nieuwe pcb's werken de schijven weer prima.

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

dit heb ik dus exact hetzelfde, de voeding was kapot waardoor de pcb het ook begeven heeft 8)7

had jij die los kunnen krijgen of heb je een zelfde schijf moeten kopen om de pcb af te halen?

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

na wat googlen heb ik dit gevonden: http://forum.hddguru.com/...f-work-in-risk-t8990.html

de hdd die ze daar hebben is exact dezelfde als die van mij en wat blijkt een diode is doorgefikt, deze 'simpelweg' vervangen schijnt het probleem op te lossen. op zoek dus naar een soortgelijk component :)
Pagina: 1