Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hi iedereen,

Ik vroeg me af of ik via de bluetooth in m'n pc m'n GSM kon gebruiken voor VoIP en dit zonder een setje aan te kopen...Ik heb een sony ericsson S500i en ik weet dat daar een setje voor bestaat maar zou er geen software bestaan die dit voor me kan regelen?

Alvast bedankt!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

In theorie kun je, als je 'm als modem gebruikt, wel voipen ja. Moet je zorgen dat je een codec gebruikt met een zo laag mogelijke bitrate. Uiteraard mag dat niet van de provider, die verdient dan in veel gevallen minder dus dat is niet de bedoeling :P

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 26-05-2008 20:29 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 20:20
Je kan je S500 als modem gebruiken om te internetten, dan heb je ook in principe de mogelijkheid om VoIP te gebruiken. Maar... S500 heeft alleen maar GPRS en EDGE. Nederland heeft geen EDGE netwerk meer. De snelheid van GPRS is niet toereikend genoeg voor een fatsoenlijke VoIP verbinden.

Daarbij ik weet dat bijvoorbeeld T-Mobile VoIP verkeer over zijn mobiele netwerk blokkeert! :( Ik heb zelf een UMTS/HSDPA telefoon maar skypen hó maar.

Opper-prutser

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
FatalZero schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:30:
Je kan je S500 als modem gebruiken om te internetten, dan heb je ook in principe de mogelijkheid om VoIP te gebruiken. Maar... S500 heeft alleen maar GPRS en EDGE. Nederland heeft geen EDGE netwerk meer. De snelheid van GPRS is niet toereikend genoeg voor een fatsoenlijke VoIP verbinden.

Daarbij ik weet dat bijvoorbeeld T-Mobile VoIP verkeer over zijn mobiele netwerk blokkeert! :( Ik heb zelf een UMTS/HSDPA telefoon maar skypen hó maar.
Ik denk dat hij andersom bedoelt. Hij wil met zijn GSM, over Bluetooth naar zijn PC, bellen over internet