Toon posts:

Asus Maximus Formula wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.

Ik heb net dus een nieuwe pc gebouwd, maar ik kom steeds maar nieuwe problemen tegen. Eerst een Dvd writer die niet gedetect werd, en nu boot hij niet meer juist.

Als ik hem aanzet, boot hij nog wel maar ik zie geen beeld. Ik zie dan staan: Geen signaal (oid). Op het moederbord (de asus maximus formula) heb je van die handige lichtjes die aangeven hoe je moederbord ''werkt''. Je hebt van die lichtjes er op die aangeven hoe hoog je voltages zijn.

Dan staat er NB normal, Nb High, Nb crazy. Dat geeft dus aan hoe hoog je voltage is Hij staat helemaal op Crazy als ik hem boot. Hier blijft hij 20 seconden op, en gaat hij weer terug naar Normal. Dit is ook zo met de Southbridge.

Via dat Lcd schermpje die je er bij krijgt, kan je zien waar het moederbord mee bezig is. Hij gaat door een heleboel processen. Hij begint met dacht ik CPU INIT. en dan eindigt hij met: INIT ROM.

Dus ik denk dat dat het probleem is. Dat als hij boot hij helemaal op crazy staat. Ik hoop in ieder geval dat het makkelijk op te lossen is.

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel

Meer specs zijn naar mijn weten niet noodzakelijk.

MVG

NHubregtse

Verwijderd

je specs zijn wel degelijk handig...

Ik zou maar eens beginnen met een bios reset, gewoon batterijtje eruit halen, even wachten, er weer in doen en dan weer booten.

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 11:12

buggienuk

lekker buggie

Controleer je voltages van je voeding eens met een multimeter? En verder de standaard dingen zoals booten met enkel benodigde onderdelen.

Niet vergeten om Hangen en Opstartprobleem Troubleshooter erbij te pakken. Het enige wat je nu kan doen is onderdelen uitsluiten (PSU, videokaart, geheugen, etc etc)

Ook bekend op XBL als buggienuk

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT; ik mis wat info van je zoals beschreven in Het algemeen beleid #topicplaatsen

Wat ook handig is/lijkt, om alle stroomvoorzieningen intern los te koppelen en ze nogmaals (en dan misschien heeeel simpel met je boekjes erbij) de aan te koppelen. Let hierbij zeer goed op de kleurcodes die zijn gebruikt voor de aansluitingen die vanuit de voeding komen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, en dan bedoel ik dingen testen, niet alleen doorlezen.
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:50:
Meer specs zijn naar mijn weten niet noodzakelijk.
Dan weet je niet genoeg. Zie ook de GoT FAQ, en geef alle informatie, niet de mondjesmaat die je nu doet. Het is net als naar de huisarts bellen en zeggen "dokter, het doet ergens pijn. Meer informatie is naar mijn weten niet noodzakelijk" ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Okej... Hier even de specs.

Asus Maximus Formula
Intel Core 2 Duo E8400
Ocz 2 GB ''Reaper Edition''
Nvidia 9800 GTX ''black edition''
En dit allemaal op Windows Vista Home Premium 32 bit

Even aan Amd Zjorsie:

Waar zit dat batterijtje precies, en heeft dat kwade gevolgen? Of kan er eigenlijk niets misgaan?

Maar eerst deed de pc het wel. Dit gebeurde eerst ook wel eens. Dan ging de pc wel aan, maar ik had geen beeld (ook weer die rode lampjes). Dan reboote ik hem een paar keer, en na een paar keer proberen deed hij het weer. Nu is dat dus niet het geval.

Stel dat ik het nog een keer of honderd probeer 8) , en opeens doet hij het. Wat is dan het eerste dat ik moet doen? Windows opnieuw installeren? Iets in de Bios? Dit wil ik in ieder geval niet nog eens mee maken.

MVG

NHubregtse

Verwijderd

lol keek net waar het batterijtje zat en toen bed8 ik ineens dat er ook achterop (bij het backpanel, met de usb aansluitingen etc.) een CMOS clear knopje zit. als je deze indrukt heeft het hetzelfde effect.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:34:
lol keek net waar het batterijtje zat en toen bed8 ik ineens dat er ook achterop (bij het backpanel, met de usb aansluitingen etc.) een CMOS clear knopje zit. als je deze indrukt heeft het hetzelfde effect.
Ja klopt, dat knopje zit daar. Is dat hetzelfde als de batterij eruit halen?

Dus ik zet hem aan, en dan druk ik op dat knopje. Of moet ik erop drukken als de pc uitstaat? De manual zegt ook niet veel.

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
als je 100x boot zonder resultaat (doorstart) en met voltages op de chipset waarvan je mobo zegt dat ze 'crazy' zijn lijkt me niet zo'n strak plan. Batterijtje eruit halen is een véél slimmer plan, want er kan eigenlijk niets mis gaan. De CMOS-clear knop indrukken zoals boven aangehaald is echter nog slimmer en geeft hetzelfde resultaat (meestal) als de batterij eruit halen, het zet nl. je moederbord terug naar de standaard door de fabrikant ingestelde waardes. verder, als je een paar keer moet rebooten voordat je pc start is er écht iets mis met je instellingen óf er is een onderdeeltje stuk van de setup.

Verder: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

eerst proberen, dan vragen ;)

-EDIT-

Knopje indrukken als de pc uit staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Hammer op 26-05-2008 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu dus net dat knopje ingedrukt. Nog geen resultaat. Wel zie ik staan op dat LCD schermpje:
CMOS err. Is dit normaal? Of heb ik het nog verder gesloopt?

Ik ga morgen denk ik eens alle onderdelen eruit halen. En dan alles weer opnieuw erin zetten. Als dat nog niet helpt. Een keer kijken wel onderdeel er dan defect is. Dan maar hopen dat er garantie op zit

MVG

Edit: Dat hangen en opstartproblemen plan ook even grof doorgelezen. Er staat wel niks in over problemen als je niks op je beeldscherm ziet. Alleen eventuele foutmeldingen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 21:16 ]

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 13:14
Je bent niet de enige die problemen heeft met de Asus Maximus Formula volgens het volgende forum kan het aan het cpu-voetje liggen (bron:http://www.overclock.net/...asus-maximus-formula.html).

Volgens anderen kan het liggen aan het niet compatible zijn van het geheugen (bron: pagina 3 zeflde aangewezen forum).

Probeer eens ander geheugen als je daar beschikking over hebt, en kijk anders in de QVL van de Asus Maximus Formula

btw: wat voor een voeding gebruikje? merk, voltage, type.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

verplaats even de specs naar de topicstart. Ik zal je topictitel even aanpassen, want 'Pc start niet meer op' dekt absoluut de lading niet en geeft weinig extra info.

topictitel is nu Asus Maximus Formula wil niet booten

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Electric Brainz schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:24:
Je bent niet de enige die problemen heeft met de Asus Maximus Formula volgens het volgende forum kan het aan het cpu-voetje liggen (bron:http://www.overclock.net/...asus-maximus-formula.html).

Volgens anderen kan het liggen aan het niet compatible zijn van het geheugen (bron: pagina 3 zeflde aangewezen forum).

Probeer eens ander geheugen als je daar beschikking over hebt, en kijk anders in de QVL van de Asus Maximus Formula

btw: wat voor een voeding gebruikje? merk, voltage, type.
Daar zeg je met wat. Ik kom er net achter dat de Cpu fan echt heel veel lawaai maakt. Het lijkt wel of hij op de hoogste toeren draait. Ligt het misschien daaraan? Een kappotte Cpu?

Voeding is Cooler Master Realpower 620 watt.

http://www.alternate.nl/h...1064007&showTechData=true

Dit zou volgens Alternate genoeg moeten zijn voor dit systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Okej, jongens het probleem is OPGELOST!!

De dingen die ik gedaan heb:

De processor eruit gehaald, nieuwe pasta erop, en koeler er weer op gemonteerd.
Een geheugenbankje eruit gehaald. Er zit er nu nog 1 in.
Alle stekkertjes eruit gehaald, en er weer terug in.
De Videokaart eruit gehaald, en er weer terug ingestoken.

Ik weet nu niet wat het probleem is, maar het is in ieder geval weer goed!

Ik bedank iedereen die me heeft geholpen.

MVG

NHubregtse
Pagina: 1