Wifi verbinding wordt na 5 minuten verbroken

Pagina: 1
Acties:

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 11:15

Empathy

Extreme Audio

Topicstarter
Ok, ik ben slecht in uitleggen, dus ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.

Ik heb afgelopen week een nieuwe ADSL router gekocht, namelijk de Linksys WAG54GS die geschikt is voor ISDN.
ADSL werkt prima, met snoer, maar wanneer ik verbinding wil maken via wifi gaat het mis. Mijn laptop (Windows XP SP2) ziet de router wel, maar als ik verbinding wil maken geeft ie na een minuut of 2 aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het apparaat. Maar ondanks die melding kan ik vervolgens wel 5 minuten internetten waarna de verbinding wordt verbroken. Als ik dan de verbinding herstel (rechter muisknop -> herstellen) kan ik weer 5 minuten het net hop.

Ik heb op de router DHCP aan staan en alle beveiliging uitgezet, maar het probleem blijft bestaan.
Heeft iemand misschien enig idee wat het kan zijn, of is de/het router misschien stuk?

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Ik zou er eerst beveiliging opzetten om te voorkomen dat het probleem gewoon is dat de halve buurt meelift op je verbinding ;)

Probeer eens de IP statisch in te stellen?

www.mayaposch.com

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03 23:16

the-spawn

.: Dark Storm :.

In mijn vorige windows xp installatie, met als adapter de Intel 2200 A/B/G, en de intel driver had ik ook zo'n soortgelijk probleem.

De oplossing zat hem in de energie instellingen van de adapter, op de een of andere manier dacht Windows dat hij het apparaat in 'slaap' mocht zetten en verviel het IP nummer.

misschien heb je er iets aan, wellicht alleen al om uit te sluiten dat het hier neit in zit :)

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Topicstarter
Elledan schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:37:
Ik zou er eerst beveiliging opzetten om te voorkomen dat het probleem gewoon is dat de halve buurt meelift op je verbinding ;)

Probeer eens de IP statisch in te stellen?
Statisch heb ik ook geprobeerd, geen verschil.. De beveiliging aan of uit zetten helpt helaas ook niet..
Hiervoor had ik een ander wireless router, en daar had ik geen problemen mee, dus het lijkt me niet dat het aan m'n laptop ligt.

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:18
Op het moment dat de verbinding uitvalt, kijk dan eens naar de lampjes op de router. Zet ook even logging van de router aan en kijk wat er staat als de verbinding verbreekt.

Ik had een Linksys WAG200G router. Deze besloot elke avond (zwaardere belasting van de internetlijn in straat denk ik) om enkele keren de verbinding te verbreken gevolgd door de wifi lichtjes die uit waren of flikkerden. Na 1 minuut had ik dan weer internet. In de log stond een LCP probleem. Dan heb ik gegoogled en las ik dat dat een bekend (onopgelost) probleem was bij de router. Ik heb nu een nieuwe router en deze werkt goed. Misschien kan je ook even zoeken op problemen met de router?

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Topicstarter
De logging zegt er helemaal niets over. Ook de lampjes op de router knipperen niet. Windows komt alleen met een melding dat er draadloze netwerken gevonden zijn wanneer de verbinding wegvalt.

Het rare is ook dat windows zegt dat de laptop niet is verbonden met de router, terwijl ik wel kan surfen..

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Topicstarter
Iemand verder nog een idee? Anders stuur ik hem morgen weer terug :)
Pagina: 1