Stotterende Divx op Sony home cinema set

Pagina: 1
Acties:

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
Ik heb nu een tijdje de Sony DAV DZ830. En heb opgemerkt dat hij niet al mn Divx files even goed afspeelt, bij sommige files geeft hij namelijk een springerig beeld.

Hebben meer mensen hier last van? En valt dit op te lossen met nieuwe firmware?
En zo ja, waar valt die te vinden, want die site van sony is ook niet alles:p

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Het is mogelijk dat de resolutie of de data per frame gewoon teveel is. Wat zeggen de specificaties over beperkingen MBT divx files?

www.mayaposch.com

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Heb je de divx al eens op een vrij recente pc (met de divx codec) af proberen te spelen? Als het stotteren dan ook optreed, ligt het zeer waarschijnlijk aan de divx. Het kan ook zijn dat de divx in een hogere versie is encoded dan je speler aan kan, mogelijk zou je dan een firmware upgrade uit kunnen voeren (of er een firmware is zou je op de site van sony moeten kunnen vinden).

Hier kon uw advertentie staan

• m2xum2xu
in de handleiding staat dat de speler geen divx bestanden kan afspelen die een grotere resolutie hebben dan 720x576 en groter zijn dan 2 gb. over bitrate wordt niets vemeld.
het bestand in kwestie zou moeten werken ivm resolutie en grootte.

de files spelen wel normaal af op mn pc, maar dat is dan ook een quadcore.

ik heb gezocht voor firmware op de sony site, maar kon niets vinden.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Met welke versie is de divx encoded?

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Weet je zeker dat het DivX is en geen XviD? XviD kan ook allerlei encode-settings hebben die veel spelers niet ondersteunen. Zoals GMC, QPel, en meer van dat fraais.

• m2xum2xu
aah sorry, bij de download zelf stond dat het divx was, nu zie ik in ffdshow dat het xvid is.
ik zou nog moeten nagaan of elk bestand waar hij bij stotterd xvid is, maar dat lijkt me wel dan.

ik denk dat hier geen oplossing voor te vinden is verder?
naja, misschien firmware, ik weet niet hoe dat zit, maar ik weet wel dat die niet op de sony site te vinden zijn.
Pagina: 1