Nieuwe adapter

Pagina: 1
Acties:

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:17
Hallo,

Ik heb een externe harde schijf van LaCie. (design by F.A. Porsche). Toen ik daarstraks mijn harde schijf wou opstarten ging het maar niet. Ik zag dat er geen lampje brandde aan de adapter. Nou ik dacht vast het snoertje dat stuk is, even een ander genomen (had ik hier liggen met juiste specificaties). Nope, niks. een vriend van mij heeft een gelijkaardig model, even zijn adapter geprobeerd en dat ging dus wel. Het is dus de adapter. NU heb ik al tijdje zitten te googlen, maar ik vind nergens iets waar ik z'n adapter kan kopen.

Weet iemand soms waar ik die kan kopen?
De specs:
wisselspanning invoer: 100-240V 50hz-60hz en 1A
gelijkspanning output: 12V en 2A - 5V en 2A

Ik dacht al aan een ander adapter van gelijk welk merk, maar ik vrees dat de aansluiting van LaCie iets typerend zal zijn.... De aansluiting lijkt goed op die van een klassiek toetsenbord (zonder USB). 4 pinnetjes in het midden (samen vormen ze een vierkant) , bovenaan is er een klein gleufje aan en onderaan een halfrond deeltje.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-02 14:37
kun je geen nieuwe adapter bestellen bij lacie?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Mijn Iomega externe drive heeft ook zo'n voeding, alleen dan aan 2 x 1,5 A. Maar dat zegt iets over de maximale stroomsterkte (en dus het maximale vermogen) dat de adapter kan leveren.
Overigens koop je tegenwoordig voor < 100 euro een externe drive met 500 GB. En een losse voeding bestellen kost je misschien al een eurootje of 30 + transportkosten

[ Voor 31% gewijzigd door Witte op 27-05-2008 10:07 ]

Houdoe

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:17
Witte schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:06:
Mijn Iomega externe drive heeft ook zo'n voeding, alleen dan aan 2 x 1,5 A. Maar dat zegt iets over de maximale stroomsterkte (en dus het maximale vermogen) dat de adapter kan leveren.
Overigens koop je tegenwoordig voor < 100 euro een externe drive met 500 GB. En een losse voeding bestellen kost je misschien al een eurootje of 30 + transportkosten
Akkoord een voeding kost. Maar ik vind wel erg dat ik een schijf van 120€ die iets ouder is dan 2 jaar te gaan afdanken. Ik heb akkoord maar 320GB, maar dat is voor mij momenteel nog genoeg. Maar eerlijk gezegd staat mijn externe momenteel vol (-al dan niet illegaal-) vol met games, films, programma's en muziek. Maar nou ja, ik heb even een reserve gehad van de PC-winkel. Ze gingen is navragen voor een nieuwe...

Ik zal de prijs laten weten.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
voor het geld van een nieuwe hd kan je waarschijnlijk ook gewoon een nieuwe behuizing kopen of hang de hd gewoon in je pc (dan heb je uiteraard niet de mogelijkheid om ermee te wandelen)

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:58
Stap even bij je lokale elektronica winkel binnen met de oude adapter en ze kunnen je vast helpen. Er zijn universele adapters die je op meerdere voltages kan zetten en meerdere aansluitpluggen meeleveren.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 16:00

Ravefiend

Carpe diem!

Je hebt er 2 jaar garantie op dus mocht deze periode nog niet verstreken zijn dan kan je op de site van Lacie een repartienummer aanvragen.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:03
Koop gewoon een externe behuizing voor euro of 30 en steek je schijf daarin.

http://specs.tweak.to/16567

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-02 23:08
Ik zou met de adapter van je vriend je data eraf halen en dan garantie claimen :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1