Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Tijdens de installatie van drivers op een XP laptop, crasht windows zodra hij de nieuw gevonden hardware (USB hoodhub) wil installeren. Dit is vrijwel meteen zodra je het bureaublad voor je krijgt. Ik krijg het maar niet voor elkaar dit te annuleren oid om de crash te omzeilen.

Ik weet dat er een herstelpunt is gemaakt van een datum net voor de laatste driverinstallatie waar die USB hub gevonden werd en wil deze graag terugzetten om nog eens beter naar die USB drivers te kijken. In de gewone XP sessies lukt dit niet omdat hij crasht; helaas lopen ook de veilige modi vast, vlak na het tonen van het bureaublad zodat ik ook niet via die weg bij de herstelconsole kan komen.

Is er nog een andere manier om het herstelpunt terug te zetten? Ik kan met bootcds wel bij het programmatje komen in de windows dir, maar mag het dan niet uitvoeren.

Uiteraard heb ik ook de 'laatst werkende instellingen gebruiken' geprobeerd, maar dat maakte geen verschil.

Ook vanuit de recovery console kan je niet het programma om de herstelpunten terug te zetten starten (iets met kan niet uitvoeren in dos box oid).

Weet iemand nog een andere manier om een oud herstelpunt terug te zetten zonder in Windows te zitten, of eventueel nieuw gevonden hardware uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om welke pc (merk & type) gaat het? In sommige systemen kan je USB poorten/ hubs uitschakelen in de BIOS, zodat het lijkt alsof je pc geen USB heeft en ze dus ook niet herkend (of gezocht) worden. Zorg wel dat je een PS/2 muis + toetsenbord aangesloten hebt.

Ik heb eens een systeem hersteld, hoe precies weet ik niet meer (is te lang geleden) door bestanden in de System Volume Information map te vervangen. Helaas is momenteel de supportsite van Microsoft niet online, dus kan ik je alleen maar deze en deze link geven die betrekking hebben op je System Volume Information map, waarmee je je pc kan herstellen.

Je had systeemherstel wel aanstaan, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

disable USB in je bios, en kijk of je dan kan booten?

If you choose to criticise you choose your enemies