Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 10:00
Ik zit sinds ik een nieuwe netwerk kaart heb met een probleem. Zodra ik ga gamen, maakt niet uit welk spel (directx / opengl) gaat mijn netwerk snelheid naar ongeveer 30% van de maximum snelheid, en heb ik veel last van lag.
Dit is vervelend tijdens online gamen. In Vista heb ik hier geen last van, alleen onder XP. Ik heb al nieuwe videocard drivers geinstalleerd maar dit heeft niet geholpen. Er zijn helaas geen nieuwe drivers voor mijn netwerk kaart.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Netwerk kaart: Sweex LW057
GPU: Asus NVIDIA EN8800GT
CPU: Intel Core Duo E8400 @ 3.00GHz
MOBO: Asus P5K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is je Sweex kaart.

Dat is budget, en volgens mij totaal niet Cpu-offloading bezig. Je CPU zit hierbij alle netwerkverkeer zelf af te handelen, ipv je kaartje.

Investeer een paar euro meer in een 3Com bijv. Als ik vragen mag waarom ben je overgestapt en gebruik je niet bijv je onboard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
Mijn mobo heeft geen onboard wireless kaart. Ik had hiervoor een usb ontvanger, en die moest precies op de goede plek liggen om een verbinding te krijgen. Dus ik dacht, dan koop ik een wireless pci kaart met een betere antenne. Deze heeft inderdaad betere ontvangst, maar nou zit ik hier dus weer mee.
Het ligt trouwens niet aan de CPU load, ik heb zonder gamen cpu load omhoog gegooit om te kijken of het aan de CPU lag. Het is echt zodra de videokaart intensief wordt gebruikt dat hij begint te laggen. En onder vista heb ik dat dus niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Cypher87 op 26-05-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Via WiFi online gamen blijft altijd zwaar ondergeschikt aan bekabeld gamen, en al helemaal met een Sweex kaart. Heb je geen mogelijkheid om het toch bekabeld te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
Nee, anders had ik dat al gedaan.