[PHP] Forum in layout integreren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Ten eerste, omdat het toch wel een beetje neigt naar het webdesign karakter, is dit het dus eigenlijk niet. De vraag gaat dus echt over de (PHP)code, dan dat het over webdesign gaat.

Momenteel zijn we een website met de basisfuncties aan het bouwen, login, contact, over ons, disclaimer, sitemap, en een forum. Dat forum is een bestaand forum, namelijk SimpleMachines.

Nu wordt de layout van de website opgebouwd middels Smarty, en bestaat momenteel uit 3 delen; header, content, en footer.
Het probleem is alleen, dat ik geen idee heb hoe ik dit forum tussen de header en de footer krijg alszijnde de content.

De flow van de website loopt bij een "normaal" stukje als volgt:
Gebruiker vraagt de "contact" pagina op >
Systeem controleert of de pagina gedefineerd is >
Systeem roept de bijbehorende functie in de PHP code aan >
In de functie worden de Smarty variabelen gevuld >
Functie returnt een geparste Smarty string terug >
Header wordt naar de browser verzonden >
Content wordt naar de browser verzonden (dmv. de string die Smarty gegeven heeft) >
Footer wordt naar de browser verzonden.

Bij het forum heb ik geen idee hoe ik dat in de contentsectie krijg, misschien is het een hele simpele oplossing, maar ik heb nu even geen idee. Heb al verschillende PHP functies geprobeerd; file_get_contents; include/require; en nog een aantal anderen...

Include werkt WEL, maar zover ik weet kan ik dat niet naar een string toe schrijven, in plaats van direct naar de browser? Ik wil het forum graag net als de andere functies van de site hebben, via een functie, die een string returnt, en waarbij daarna de hele layout wordt opgebouwd voor de gebruiker!

Wie heeft voor mij een geschikte, en vooral nette oplossing?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
waarom zou je dat op deze manier willen doen? het lijkt me makkelijker om de template van het forum aan te passen aan de layout van je website ;)

[ Voor 26% gewijzigd door steffex op 26-05-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Dan heb je website, en een forum template, die beide hetzelfde zijn?

Er wordt nog wel wat aangepast in de header en footer, dus zou een enkele template handiger zijn; tevens zijn de header en footer variabel via Smarty (er zitten variabelen in); dat zou via het forum template dus verloren gaan?

(Ik heb het nu alleen over de header en footer van het forum en de website)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is wat tricky, maar je zou met output buffering kunnen werken om de html die het forum genereert in een string te kunnen stoppen. Je moet dan wel ervoor zorgen dat je de html, head en body tag uit het forum template haalt, anders levert je hele site invalide html op. Verder moet je ook nog even controleren dat het afhandelen van cookies en/of sessies niet de war in wordt geschopt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'