Toon posts:

E6550 P5k Over klokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede tweakers toch maar weer eens een vraag van mij 8)7.

Ik draai nu een combinatie van een P5k met een E6550 en 2Gb ddr2 667Mhz van corsair. Nu heb ik er ook een betere koeler opgezet om weer eens lekker te gaan klokken ;) . Maar helaas ik heb een euveltje.

Cpu 2,33Ghz-------------------cpu 2,81Ghz
Fsb 333--------------------------Fsb 400
Dram 667------------------------Dram 801
Temp 16 idle 20max-------temp 18 idle25 max
Gemeten met Everest ultimate
Maar helaas ik kom er maar niet achter hoe ik mijn mhz van mn memory lager kan zetten. Ik overclock namelijk door mijn fsb te verhogen en mijn memory gaat auto mee. |:( .Nu is dus mijn vraag zou iemand mij kunnen / willen uitleggen hoe ( en of het wel kan ) ik mijn memory kan onderklokken om te kijekn of ik dan wel verder kan overklokken? Ik hoor namelijk dat een E6550 een erg goede overklokker is en op mijn systeem makkelijk 3,0 tot 3,4 zou moeten halen. Als iemand evt meer info over mijn settings wil hebben. zal ik deze er zeker bij zetten.

alvast bedankt - greets Wild download

Verwijderd

[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 11]

vCore verhogen helpt waarschijnlijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
hoi Ramius en thnx voor je snelle reactie ;)
Ik heb Corsair pc2-5300 (333Mhz)

timings op auto staan 5.5.5.15.19-----1,8v verhoger naar 2,0 mocht ook niet helpen.

Het komt er op neer dat naar mijn idee de memory aan zn max zit, 8)7 vandaar dat ik wil kijken of het mogelijk is mn memory lager te zetten in de mhz zodat die weer mee kan klimmen als ik de fsb weer verder omhoog schroef ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke even een update voor mijn euveltje. Het komt er op neer dan mijn memory nu 1op1 met mijn fsb draaid. Hierdoor is het niet mogelijk om mijn momory te onderklokken. Ik ben nu dus bezig om een paar 800MHz strippen te regelen waardoor mijn overklok een stuk hoger kan worden.

door de 800mhz geheugen wordt het mogelijk om mijn fsb van 333 naar 400 te verhogen voordat mijn memory mee omhoog gaat. Meer updates over hoe het gaat zal ik hier er bij zetten.

3,4ghz Here i come 8)7

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 18:02
3,4 is erg veel hoor :) laat maar horen hoe het gaat.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:47:
Oke even een update voor mijn euveltje. Het komt er op neer dan mijn memory nu 1op1 met mijn fsb draaid. Hierdoor is het niet mogelijk om mijn momory te onderklokken. Ik ben nu dus bezig om een paar 800MHz strippen te regelen waardoor mijn overklok een stuk hoger kan worden.

door de 800mhz geheugen wordt het mogelijk om mijn fsb van 333 naar 400 te verhogen voordat mijn memory mee omhoog gaat. Meer updates over hoe het gaat zal ik hier er bij zetten.

3,4ghz Here i come 8)7
Weet je zeker dan dat het het geheugen is.
Heb je al eens je CPU getest op stock snelheid en je geheugen op 800MHz gezet en dan je FSB kleine stapjes verhogen. Als je dan ook niet een beetje kunt overklokken dan licht het inderdaad aan je geheugen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Aller eerst thnx voor de reacties :D Zoals Guidono zegt 3,4 is idd erg veel en helaas ook niet haalbaar. De tip van The mask klopt als een bus als ik mijn memory eerst verhoog kan ik van uit mijn fsb max 20 erbij doen en dan hou het al op 8)7 .

Ik heb nu een dual kit 800Mhz er in zitten en ik kon deze wel trug klokken naar 667mhz. Hier door kon ik wel een stuk verder komen. Helaas de 3,4 haal ik echt niet maar met 3,12 als max stabiele oc mag ik ook niet klagen denk ik. Mijn memory zou evt nog hoger kunnen maar dan begint vista te klagen dat er iets niet goed is en weigerd dan nog op te starten. 8)7
Ik zal hier onder mijn eind scores van mijn bench marks neer zetten, waarin je duidelijk kan zien hoever mijn oc nu precies is. Ik ben zeer tevreden ;)

Ps deze oc is volledig zonder oc op de video kaart......... 8)

Afbeeldingslocatie: http://i130.photobucket.com/albums/p269/wilddownload/everestultimatebenchmarkscore.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i130.photobucket.com/albums/p269/wilddownload/Naamloos.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i130.photobucket.com/albums/p269/wilddownload/3dmark05metoc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i130.photobucket.com/albums/p269/wilddownload/superpi16seconden.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 11:38 ]

Pagina: 1