Voodoo 3 overklokken... hoe ver?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pietschie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 15:49
Ik ben pas in het "overklok-gebeuren" gerold en heb meteen mijn voodoo 3 overgeklokt. Hij loopt standaard op 143 Mhz en heb hem nu (zonder xtra koeling) op 165 staan. Mijn resultaten bij de Benchmark 2000 zijn er op vooruit gegaan. Van 2761 naar 3111. Hoe ver kan ik hem nog doorduwen zonder koeling??? :? P.S. Het systeem is niet van mij zelf dus spul zoals een xtra koeling inbouwen kan niet. ;(
Mijn systeem: Pentium 3 800
128 RAM
Advies gevraagd !! :)

Verwijderd

Volgens mij het hangt vooral af van het geheugen dat erop zit. Mijn v3-2000pci gaat niet hoger dan 167 Mhz. Ik heb een extra koelertje op de chip gemonteerd maar dat maakte maar 2Mhz uit. Chip blijft koel, maar geheugen (7 ns) wordt bloedheet. Als je mazzel hebt zit er bij jou 6 of zelfs 5.5 ns op en dan kan je nog veel hoger.

Ik heb ook weleens wazige verhalen gehoord over mensen die hun v3-2000-BIOS flashten met dat van een v3-3000 en ineens veel hoger konden overclocken, maar dat heb ik zelf nog nooit uitgeprobeerd.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Gewoon stap voor stap verder gaan; als het niet meer werkt merk je het vanzelf. Goed opletten op ruis-pixels (geheugen te hoog) en misplaatste triangles (bus te hoog). Als je te ver gaat even terugklokken en klaar.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Wat bedoel je exact met 'bus te hoog'? De PCI bus ofzo?

Verwijderd

ik heb mijn vodoo 3 2000 zaterdag ook overgelocckt.
Normaal draaide hij op 143 mhz en nu draai ik zonder problemen op 180 mhz.
Ik heb wel een kleine fan op moeten bevestigen.
Het meeste zoals ik hier gelezen heb kun je 185 uithalen maar dat is natuurlijk niet voor iedereen bestemd.

Verwijderd

Ik heb mijn voodoo3 2000 meestal op 158 mhz staan... op zich kan hij in windows wel 170 mhz halen, maar dat is niet echt stabiel. Nadat mn computer een nachtje aangebleven was om te downen, had ik de volgende morgen allemaal rommel op mn scherm (vooral pictogrammen die helemaal door elkaar geklutst werden). En als ik zwaar aant gamen ging (voor zover dat gaat met een voodoo3) kreeg je ook allemaal foute pixels...
158 mhz is dus bij mij PRECIES de maximale aantal mhz, zonder koeling, in een kast van ongeveer 30 graden.

• pietschie
Bedankt voor jullie reacties.
Hij draait nu weer op 160. Ik heb gemerkt dat sommige spellen zoals Collin McRea Rally 2 meteen hangen als ie op 165 staat. Misschien dat een koeling helpt... wat voor een koeling moet ik er dan op bouwen? :?
Een gewone processorkoeler of een speciale?

• pietschie
P.S. Ik heb een Voodoo 3 2000 AGP !!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 14:17
Jeeeeeeeeezus, tuurlijk moet je koelen wil je hoge snelheden halen....
NAtuurlijk kan het wel zonder koelen, mar hoelang houdt ie het uit??? Probeer maar zonder koeling op 180 mhz >:)
Je kunt het best een P1 MMX cooler gebruiken, die is niet duur en redelijk goed
ik heb mijn vid laten draaien op 166

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:53
Gewoon een oude 486 cooler erop joepsen! Heb ik ook gedaan en draait nu zonder flikkeringen enzo op 185 Mhz. Gewoon proberen!

Verwijderd

Hoe hebben jullie die koelers vast gekregen? Die voodoo hangt ondersteboven in me kast (is normaal toch?), en zo'n koeler is best wel zwaar... Er zijn wel 2 gaatjes aan de zijkanten van de chip, hebben jullie em er daarmee soms aan vastgeknoopt? :P

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:12

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Probeer het met kleine schroefjes en anders met kabelstrips.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Pagina: 1