Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista 32] Via USB geen muis of toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er was een post over dit subject, maar dat ging over Vista 64, ik heb gewoon Vista 32.
De oplossingen daar waren wel erg gemakkelijk en werken bij mij niet: even ontvanger verpluggen, rebooten, drivers her installeren (Setpoint).

Het gaat om een Logitech muis en toetsenbord.

Ik wilde aan mijn media PC een draadloos toetsenbord (DiNovo for Notebooks, makkelijk zonder num-pad) en een draadloze muis (MX 620).
Eerst deed het toetsenbord het gewoon. Toen kreeg ik problemen bij het installeren van MCE. (TV-kaart werd niet herkent)
Ik kreeg een paar keer een blauw scherm enzo, dan is draadloos knap lastig dus tijdelijk het tobo vervangen. (bij het opstarten is een muis nog niet zo nodig)
Medion toetsenbord met plugje.

Eindelijk installatie MCE afgerond, wil ik het DiNovo for Notebooks toetsenbord weer aansluiten. Stickie erin -> knopjes ingedrukt => toetsenbord doet het niet, muis wel.

Setpoint geinstalleerd, ziet alleen de muis, die deed het al
Van het toetsenbord doen de multimediaknopjes het wel, maar niet de letters.

Setpoint gede-installeerd => Muis doet het ook niet meer.

Via Apparaatbeheer stuurprogramma's proberen te installeren, geeft die de melding dat de .inf -files voor windows 95 of later zijn en dus installatie mislukt.

Toetsenbord doet het niet, muis ook niet.
Setpoint weer ge-installeerd, want dit lijken op de Logitech-site de enige drivers te zijn.
Nog niets,
In apparaatbeheer groeit de lijst met HID apparaten, maar zonder toetsenbord en muis erg lastig te benaderen. (heb ook een touch-screen, maar dat is erg klein)

Dan maar een muis met USB (Logitech MX 400) aangesloten, Toetsenbord doet het nog steeds niet. Muis doet het door zelf-installatie. (plug&play)

PC afgesloten, start ik 'm later weer op, doet de muis het niet meer. Setpoint gede-installeerd en ge herinstalleerd, ziet die de muis weer. Maar toetsenbord nog steeds niet, dus maar een Medion Toetsenbord aangesloten met plugje. He, He, doet alles het weer.....

Volgende dag opgestarten, geen muis meer.....

Schiet mij maar lek. 8)7 |:(

Weet iemand wat er hier mis gaat? Het zit 'm denk ik in de USB-poorten, maar die zitten gewoon op het mobo.
Tussendoor heb ik ook via McAffee de registers laten opruimen omdat ik dacht dat daar misschien rest installatie en de-installatie opdrachten konden blijven zwerven. Niets werk dus

Een clean re-install is echt niet waar ik op zit te wachten nu ik het hele apparaat aan het werk heb. Ik hoef alleen nog de muis werkend te hebben en het liefs draadloos (en het toetsenbord ook)

Thanx

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
je hebt toch echt de vista 32 bit drivers van de site gehaald?

heb je voor je randapparatuur ging installeren de drivers van je mobo/chipset/cpu geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja, bij het pull-down menu-tje kan je dat aangeven, dan download die Setpoint 460

Maar het wordt steeds lastiger want nu doet het toetsenbord het ook niet meer, ik kan eigenlijk dus helemaal niet meer normaal contact maken

Toch wel vreemd dat ik op deze PC met XP gewoon een muis kan ontkoppelen of inp[luggen en alles blijft gewoon werken letterlijk plug&play