Goedemiddag allen,
Dit is mijn eerste post op tweakers, ik ben altijd meer een kijker geweest dan een prater.
Toch ben ik nu genoodzaakt een prater te worden want ik loop tegen een probleem aan wat ik nog niet tegen bij gekomen in GoT.
Ik ben student op een ICT systeembeheer opleiding.
Voor de school bezig met een project om een RIS server te maken in het bestaande school netwerk.
Het probleem:
Mijn Client maakt geen verbinding met de WDS
Bij het opstarten [PXE-boot] krijgt de client netjes een IP van mij DHCP.
Maar ik krijg de melding:
TFTP
PXE-T01: File not Found
PXE-E3B: TFTP Error - File not found
PXE-M0F: Exiting intel boot agent
Het volgende heb ik gedaan wat ik hoor te doen volgende de algemene topics op het net, tweakers, technet
Mijn ris server staat gewoon als actief draaiend
RipRep en RIsetup werkt gewoon perfect
Ik heb Welcome.OSC, Choice.OSC,Login.OSC aangepast volgens het tweakers topic "How to Ris" http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/850295#fig5
DHCP opties staan actief "do not listen on port 67" & Configure DHCP option 60 to "PXE Client" bij eigenschappen voor de risserver.
DHCP Authorization staat als ja aangevinkt "Yes, i want to autorize the WDS Server in DHCP"
En de dhcp draait op de RIS/WDS server zelf
Mijn Windows Deployment Server draait in mixed mode. (RIS > SP2 > WDS)
Graag jullie Hulp!
BvD
Dit is mijn eerste post op tweakers, ik ben altijd meer een kijker geweest dan een prater.
Toch ben ik nu genoodzaakt een prater te worden want ik loop tegen een probleem aan wat ik nog niet tegen bij gekomen in GoT.
Ik ben student op een ICT systeembeheer opleiding.
Voor de school bezig met een project om een RIS server te maken in het bestaande school netwerk.
Het probleem:
Mijn Client maakt geen verbinding met de WDS
Bij het opstarten [PXE-boot] krijgt de client netjes een IP van mij DHCP.
Maar ik krijg de melding:
TFTP
PXE-T01: File not Found
PXE-E3B: TFTP Error - File not found
PXE-M0F: Exiting intel boot agent
Het volgende heb ik gedaan wat ik hoor te doen volgende de algemene topics op het net, tweakers, technet
Mijn ris server staat gewoon als actief draaiend
RipRep en RIsetup werkt gewoon perfect
Ik heb Welcome.OSC, Choice.OSC,Login.OSC aangepast volgens het tweakers topic "How to Ris" http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/850295#fig5
DHCP opties staan actief "do not listen on port 67" & Configure DHCP option 60 to "PXE Client" bij eigenschappen voor de risserver.
DHCP Authorization staat als ja aangevinkt "Yes, i want to autorize the WDS Server in DHCP"
En de dhcp draait op de RIS/WDS server zelf
Mijn Windows Deployment Server draait in mixed mode. (RIS > SP2 > WDS)
Graag jullie Hulp!
BvD
[ Voor 5% gewijzigd door Tegniek op 26-05-2008 15:27 ]