Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook 2003] Mail/afspraken verdwijnen elke twee weken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vraagje:

Situatie: 60 medewerkers maken gebruik van Outlook icm Exchange. Werkt prima, behalve bij een gebruiker. De mail van deze gebruiker wordt na verloop van tijd opgeslagen in H:\outlook.pst (H:\ is via default domain policy de re-direct van 'mijn documenten').

Gevolg is dat de gemachtigden van deze gebruiker aanpassingen kunnen maken die de gebruiker zelf niet ziet en andersom.

Als ik vervolgens (Microsoft Outlook, Eigenschappen) opnieuw instel dat de mail (net als bij alle andere medewerkers) moet kijken naar
C:\documents and settings\gebruiker\local settings\application data\microsoft\outlook\outlook.ost werkt het 14 dagen goed, maar naar verloop van tijd wordt er weer een archief in H:\ aangemaakt en is de outlook.ost (welke gesynchroniseerd wordt met Exchange) bovendien gedeeltelijk leeg.(Mail, Agenda en Taken niet)

Nieuwe mail wordt wel ontvangen.

De [b]outlook.pst op h:[/b] blijft vervolgens, onder de eigenschappen van outlook (alvorens te starten rechtmuisknop) op 'niet beschikbaar staan' en als ik deze wil verwijderen krijg ik de melding: "Dit Outlook gegevensbestand kunt u niet verwijderen. Er worden configuratiegegevens uit dit bestand gekopieerd naar het nieuwe standaardgegevensbestand. U kunt het bestand verwijderen nadat deze gegevens zijn gekopieerd". Vervolgens kan ik wachten tot ik een ons weeg. Dit bestand kan ik ook niet importeren. (Wel zichtbaar in verkenner als Archief van ca. 90 MB)

Ik denk zelf aan een rechtenprobleem, maar krijg het niet helemaal duidelijk.

Iemand die mij op weg kan helpen? :*)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien auto-archiveren? Dat draait standaard om de 14 dagen :)

Verder titelfix en een move naar Officesuites en -software, dit zal eerder clientside zitten dan op de server :P

[ Voor 43% gewijzigd door sanfranjake op 26-05-2008 15:09 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Auto-archiveren staat inderdaad aan, maar verwijst naar C:\documents and settings\gebruiker\local settings\application data\microsoft\outlook\achive.pst

Bovendien is dat toch geen verklaring waarin
1 - Er 2 archieven 'in omloop komen' en
2 - <b>H:\Outlook.pst</b> niet meer te openen is?

Overigens krijgen alle gebruikers de melding "Kan C:\documents and settings\gebruiker\local settings\application data\microsoft\outlook\archive.pst niet vinden", ook als Autoarchiveren niet aan staat.

Verwijderd

Topicstarter
De oorzaak heb ik niet kunnen achterhalen, wel heb ik alle mail uit Outlook.pst (persoonlijke mappen) kunnen exporteren en de persoonlijke mappen 'uitgeschakeld' binnen Outlook. Deze zijn dus niet meer zichtbaar voor de gebruiker. De mail uit de persoonlijke mappen zijn vervolgens geimporteerd binnen het juiste archief en het archief voor email ontvangst is ook gewijzigd.

Voorlopig biedt dit de oplossing.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:27:
Auto-archiveren staat inderdaad aan, maar verwijst naar C:\documents and settings\gebruiker\local settings\application data\microsoft\outlook\achive.pst
Niet handig om in een domain waar je al met redirection werkt niet ook de Office GPO templates te gebruiken.
Daar kun je namelijk de standaard locatie voor *.pst en *.ost bestanden mee beinvloeden.

Een ost is niet meer en niet minder dan een offline kopie van de exchange mailbox, voor offline werken. Als die een keer weg is, dan is dat geen ramp.

Maar die archief.pst dingen worden nu nog bij jullie in het local settings deel van het profiel geplaatst wat dus niet meegenomen wordt in een roaming profile.

Een usert die dus aflogt en (ergens anders) aanlogt raakt daardoor de link met de vorige keer gebruikte archive kwijt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
@alt-92:

Duidelijk verhaal. Bedankt. Door de archiefmappen uit te schakelen heb ik een oplossing kunnen bieden. (gebruikers hebben dit zelf kunnen doen)
Pagina: 1