Asus specialzed driver naar catalyst 8.5?

Pagina: 1
Acties:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Asus Biedt specialized drivers aan voor de video kaart [/url].

Dit zijn voor 97 % gewoon de ATI/AMD drivers, echter ze hebben wat aanpassingen gedaan zodat hun overklok/fancontrol tool (smart doctor) goed werkt.

De versie op de asus site loopt altijd wat achter op de officiele catalyst releases. Op dit moment staat op de asus site 8.476 (21/04/2008) beta, terwijl op de ati site 8.493 staat, ook 21 mei.

Uiteraard wil ik de laatste driver maar ook wil ik niet de functionaliteit van de samrt doctor verliezen. Het asus kleurverzadegings geneuzel interreseert mij daarintegen niet.

Heeft iemand wel eens precies het verschil van de asus driver is en de ATi driver? is het mogelijk asus smart doctor aan de gang te krijgen met de ATI driver. (ik denk aan deel van de asus installatie draaien of een aantal files van de ene naar de andere installatie verplaatsen)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Heb je problemen waardoor je wil updaten?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Francis schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 09:42:
Heb je problemen waardoor je wil updaten?
Ja.(nog niet duidelijk of het aan de driver ligt, maar de ati driver laat de kaart wel erg heet worden) Bovendien heb ik de ervaring dat op den duur de driver updates van de leverancier langzamer gaan. (to wel jaarlijks ) Dan die van ATI als een kaart minder actueel wordt.

En waarom zou je een kaart overklokken, en tunen, en dan een oude driver erop zetten (net de 8.5 beloven weer leuke performance verbetereing met een aantal spelen)

Maar blijkbaar gebruikt iedereen andere tuning tools om de zelfde effecten als smart doctor te bereiken, en dan heb je de asus specialized driver niet nodig.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.