Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ervaring met de creative xtreme gamer en 5.1

Pagina: 1
Acties:

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:00
Op mijn vorige pc (p4) had ik een audigy kaart van creative. Het geluid klonk altijd prima echter het eeuwige probleem met 5.1 was dat er bij 9 vd 10 games geen geluid uit de center speaker kwam (terwijl de "test" wel gewoon de center liet horen). Dan moest ik dus alsnog de games in 2.1 spelen.
Nu op mijn nieuwe pc (een c2d ) heb ik geen creative gekocht maar gebruik ik vooralsnog de bijgeleverde soundmax kaart (asus p5n32-e sli). 5.1 gaat iets beter hoewel ik onlangs bij racedriver grid weer dit center speaker probleem had. Na 10x proberen de soundsettings te veranderen werkte het echter ineens maar World of Warcraft krijg ik bijvoorbeeld nooit echt werkende.

Ik ben nu aan het overwegen om een creative aan te schaffen en dan de xtreme gamer (de x-fi serie zegmaar). Heb pas een vergelijking gedaan en het verschil tussen de soundmax en de audigy bij het afspelen van een mp3 is toch wel heel erg groot. Ik mis vooral de crossover frequency naar de subwoofer (bij soundmax veel doffe klanken uit de gewone boxen), ook is het volume een stuk lager uit de soundmax.

Iemand ervaringen met de xtreme gamer + 5.1? Werkt de center speaker? Is het geluid goed?

edit: ik merk dat deze post eerder in audio & hi-fi past, excuses hiervoor.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 26-05-2008 14:27 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.