Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste post ooit hier, dus ik hoop dat ik het juist doe. Zo niet bear with me :)

Het gaat om het volgende. Bij het bekijken van DVB-C content op een HTPC is men voornamelijk aangewezen op de provider Ziggo.
Wil men deze content bekijken dan heeft men een TV-kaart nodig met een CI en een Alphacrypt CAM Classic waar de smartcard in gaat. Nu gaat echter (weer) het gerucht dat ze gaan sleutelen aan de Irdeto2 codering waardoor de CAM's buitenspel worden gezet.
Er zijn al vaker meerdere discussies over gevoerd over die waarschijnlijkheid en dat wil ik hier nu juist niet creeren.
Persoonlijk wil ik niet zo'n investering riskeren als het ook anders kan. Waar het mij omgaat is, valt dit alles niet simpeler te omzeilen zonder met softcam's en deregelijke aan de slag te moeten.

Bij het afsluiten van zo'n digitaal pakket krijgt men vaak een samsung decoder voor een prijsje erbij. Nu is mijn vraag kan men via een digitale HD-decoder die Ziggo meelevert (en dus gegarandeerde werking,ook al gaat men zo/ooit over op CI+) het signaal via HDMI doorzetten naar een HTPC en dan weer naar de TV? Dit natuurlijk om op te kunnen nemen etc. Heb al heel wat fora afgestruind en ben nog nix concreets tegen gekomen.

Hoop op wat duidelijk hierover en bvd.

Verwijderd

Er zijn HDMI capture cards, daar zal het vast wel mee lukken. Maar of dat budget technische interessant is zou ik niet weten.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Wanneer je een HTPC met HDMI kan vinden dan lijkt het me mogelijk om content van de DCBH360 te capturen.

Wat ook kan is natuurlijk een HDMI splitter...
Overigens kan je alleen opnemen van de zender waarop je afgestemd hebt en niet zappen naar iets anders.

Verwijderd

Topicstarter
@Koeitje

Budget technisch zeker niet interesant. Vaak wordt dan HDCP ook nog niet eens ondersteund.
Als er nu gewoon wat meer duidelijkheid was over de plannen van Ziggo betreffende hun eigen CI(+) en CAM die ze nu wel/niet op de markt willen brengen. Dan wacht ik nog ff met de aanschaf van de Samsung DCB H360R