Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] System 100%

Pagina: 1
Acties:

• Soribaj
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-10 13:09
Na een clean xp instalatie te hebben gedaan op mijn Aspire 1640Z zit ik met het volgende probleem.

Veilige modus werkt perfekt, alleen ik kom niet in mijn normale modus omdat de process system 100% van mijn cpu zit te snoepen.

Ik procces explorer erop gezet om te kijken hoe dat komt. Ik kan tijdens het opstarten net het progje opstarten en na een halve minuut loopt ie helemaal vast.

Ik ben er achter gekomen dat de 2 volgende dingen de oorzaak zijn

* "Deferred Procedure calls" Tussen de 70%-100% cpu |:(
* "Hardware interrupts" Snoept tussen de 10%-20%

ik kan helaas geen screenshot hiervan maken want ik kom niet bij paint.

Ik heb zitten google en zag dat heel veel mensen dit probleem hadden. Dit ontstond nadat ze een update van MS hadden uitgevoerd.Dit kan bij mij niet het geval zijn omdat die gaat om een nieuwe instalatie. Er zit ookg een software op mijn laptop. Ik heb ook diverse hardware uitgeschakeld in veilige modus en weer opgestart maar ik kom maar niet verder. Specs van laptop zijn

Windows XP pro SP2
Intel pentium M processor 735A
512 mb werkgeheugen
Intel videokaart.

Wie helpt mij uit de brand ? _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Soribaj op 26-05-2008 13:35 . Reden: Edit ]

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Kun je er niet achter komen welke update dat is, en deze de-installeren via veilige modus?
Anders eventueel met msconfig wat opstartprogramma's uitvinken, al zal dat misschien niks helpen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Verwijderd

Heb je al wel drivers geinstalleerd? Zo niet installeer die onder safe modus. Anders kun je ook nog windows update proberen onder safe modus with network support...?
GreenSky schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:31:
Kun je er niet achter komen welke update dat is, en deze de-installeren via veilige modus?
Anders eventueel met msconfig wat opstartprogramma's uitvinken, al zal dat misschien niks helpen.
Indien het echt een probleem is wat door een update veroorzaakt word dan zit deze waarschijnlijk op de cd geslipstreamt. Als dat het geval is kun je de update niet de-installeren..

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 13:34 ]

• Soribaj
GreenSky schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:31:
Bedankt voor je snelle reactie

Misschien las je het bericht voordat ik het heb gedit.

zoals je nu kunt lezen gaat het hier om een nieuwe instalatie dus. Windows xp Pro SP2 december release.

• Soribaj
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:33:
Heb je al wel drivers geinstalleerd? Zo niet installeer die onder safe modus. Anders kun je ook nog windows update proberen onder safe modus with network support...?
Daar dacht ik in eerste instantie ook aan,

Ik heb onder veilige modus alle drivers geinstaleerd en het probleem bleef zich voordoen. Ik heb updates zelf nog niet uitgevoerd. Ik ben nou SP3 aan het instaleren misschien dat het dan wel werkt. Bedankt voor het meedenken..! ;)

• Soribaj
Instalatie van SP3 heeft ook niet geholpen!! :( Iemand nog ideeën ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Is het mogelijk om in apparaatbeheer te komen ?
Staan er nog zaken met uitroeptekens ?
Weet je zeker dat je de juiste drivers geïnstalleerd hebt ?
Was de laptop oorspronkelijk voorzien van XP ?
Heb je nog een originele restore CD ?
Zou je eens in taskmanager kunnen kijken welk proces de CPU time opeist ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Soribaj
1. In de veilige modus kom ik wel in de appraatbeheer.
2. Modem Device on high defention audio bus. Ik krijg deze niet geinstaleerd. Ik heb de orginele Drivers van de acer site af gehaald. Ik denk dat dit slechts te instaleren is in de normalen modus. Voor de rest is alles wel geinstaleerd geen uitroeptekens.

3. de laptop was idd voorheen voorzien van XP. Heeft altijd goed gedraaid.
4. Nee ik heb geen restore cd.
5. System. staat tussen de 80% en 100%

• lier

lier

MikroTik nerd

Is het een optie om de drivers te slipstreamen en een nieuwe installatie CD te bakken ?
Hmmm....geen restore CD...
Gaat het in het algemeen wel om een originele Windows installatie CD ?

• Soribaj
Wat bedoel je daar precies mee dan ? Slipstreamen :?

Het gaat niet om een orginele Xp. Ik heb meerdere malen gebruikt, uitgerekend op deze laptop wil het niet werken.

• Mandor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 15:01

Mandor

Lord of Chaos

Ik heb dit probleem wel vaker bij het opnieuw installeren van een Acer laptop. Meestal is het opgelost als je Acer E-Power (energiebeheer programma) en/of de touchpad software installeert.

And isn't it appealing to recline? Get blinded and to go into the light again...

• lier

lier

MikroTik nerd

Slipstreamen kan je (ook zelf) best terug vinden op zowel GoT als Google...

Probeer het eens met een originele CD en kijk of dat het probleem verhelpt.

• Soribaj
@mandor: Het leuke is nou juist dat xp helemaal kaal is op het moment. Er zit helemaal niks op.

@lier: Ik zat al te kijken bedankt, ik ga het proberen. Anders pleur ik er vista op, kijken of dat wilt werken.

• Mandor

Mandor

Lord of Chaos

Jabir_A schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:12:
@mandor: Het leuke is nou juist dat xp helemaal kaal is op het moment. Er zit helemaal niks op.
Dat is juist het probleem, denk ik. ;)
Met "default" Windows XP energy management werkt de laptop niet goed.

And isn't it appealing to recline? Get blinded and to go into the light again...

• Soribaj
@mandor: Aha, zo kan het natuurlijk ook. Ik ga het meteen proberen..!

-Update- ik heb er net windows vista op gezet en die geeft precies hetzelfde probleem als XP. Dus ik ga er weer xp op pleuren en proberen wat jij zei.

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik weet niet of je automatische op updates controleren aan hebt staan maar volgens mij kan dat ook nog wel eens voor problemen zorgen. Dus wellicht kan je dat proberen uit te schakelen.

Oh en misschien proberen om linux te booten om software problemen uit te sluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door maxtz0r op 26-05-2008 16:06 ]

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• Soribaj
Dat was ik ok al tegen gekomen op google. Ik heb Automatisch updates uitgeschakeld werkte niet.

Je bedoelt linux instaleren of gewoon zo een live cd Unbuntu. Want die heb ik hier wel liggen.

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Jabir_A schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:09:
Dat was ik ok al tegen gekomen op google. Ik heb Automatisch updates uitgeschakeld werkte niet.

Je bedoelt linux instaleren of gewoon zo een live cd Unbuntu. Want die heb ik hier wel liggen.
Ja gewoon zon bootable cd van linux bijvoorbeeld Unbuntu. Maar goed ik denk dat het wel duidelijk is dat het een probleem met windows is. Maar je zou het kunnen proberen of ubuntu wel soepel loopt.

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• Soribaj
@Mandor: Weet jij iets van die Acer tools of die wel in de veilige modus geinstaleerd kunnen worden of niet? Want ik krijg telkens een instalatiefout.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Even wat duidelijker zijn, wat is de installatiefout?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Soribaj
Configuring Windows Installer....

Foutmelding: 1607: Unable to install Installshield Scripting Runtime.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zou je iets meer informatie in een post willen stoppen? :)

Telkens zo'n eenregelig antwoord leest ten eerste nogal lastig, en ten tweede ziet het er van een afstandje uit alsof de antwoorden er echt uit getrokken moeten worden.
Dat lijkt me ook niet jouw bedoeling, dus als je daar op zou willen letten: graag.
In de Windows Clients - Policy staan nog een paar tips die je kunt gebruiken om je posts duidelijker te maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Soribaj
Ik zal er op letten. Dankjewel voor de tip.

• Mandor

Mandor

Lord of Chaos

Dit is de tool die je nodig hebt om Acer power management te installeren, maar ik heb geen idee of dit in veilige modus uitgevoerd kan worden. Ik heb op het moment geen Acer laptop in de buurt om het uit te testen.

• Soribaj
Ik heb hem geinstaleerd gekregen maar ik krijg hem niet aan de praat oftewel het probleem is niet verholpen. ePower laat het volgende zien: epm-dm application is not running

Was het niet zo dat ePower een onderdeel is van een hoofd Acer tool, en vandaar ook niet werkt?

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mandor schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:15:
[...]

Dat is juist het probleem, denk ik. ;)
Met "default" Windows XP energy management werkt de laptop niet goed.
Mmmh, ik heb alle troep van mijn Acer laptop er afgegooid (ook de E-power management) en no problemos at all.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[b][message=30133574,noline]

Was het niet zo dat ePower een onderdeel is van een hoofd Acer tool, en vandaar ook niet werkt?
Ja, het maakt deel uit van Acer Empowering Technology. Elke Acer gebruiker dient dit zo snel mogelijk van zijn laptop te verrwijderen wil hij/zij er lekker op werken. :)

• Soribaj
Ik heb zelf ook een Acer bij mij zit ook Xp kaal erop werkt perfect. Maar een andere laptop wil het maar niet doen.

Maakt het wat uit of er Xp Prof of Xp Home op zit?

• Soribaj
Mensen, ik wil jullie allemaal danken voor jullie replays, antwoorden en inzet. Ik ben jullie zeer dankbaar!

Ik heb de oplossing gevonden.

Zoals heel veel topics op het internet stonden was het gewoon een hardware issue. Ik heb in mijn appraatbeheer vele apparaten uitgeschakeld, maar zonder resulaat. Ik heb besloten laptop open te halen en heb het draadloze kaartje eruit gehaald, en laptop draait helemaal perfekt. 8)7

_/-\o_ _/-\o_

-Edit- draadloze kaart er weer in gedaan aangezet en hij werkt als een tierelier..!! w00t!

[ Voor 9% gewijzigd door Soribaj op 26-05-2008 20:36 ]

Pagina: 1